הכירו את נטלי ? מנהלת מוקד גדול המחולק ל-3 צוותים.
הכירו את נועה ? מנהלת צוות חדשה, 5 חודשים בתפקיד, הייתה נציגה בצוות במשך שנתיים.

"קידמתי את נועה כי אני מאמינה שהיא יכולה להיות מנהלת צוות מעולה! בתור נציגה היא תמיד הייתה 'ראש גדול', תמיד נרתמה לכל בקשה, ואפילו הציעה כמה הצעות לשיפור שחלק מהן יישמנו. כבר כנציגה, נועה השפיעה מאד גם על האווירה של כל הצוות שלה, ובעיקר בתקופות לחוצות היא ידעה לשמור על כולם שפויים."
❓נשמע טוב, ואיך הולך לה כמנהלת צוות?
"מאז שהיא נכנסה לתפקיד ניהולי חל שינוי. אני יודעת שזה קורה בדרך כלל למנהלים חדשים אבל לא חשבתי שעד כדי כך… הרבה נציגים ששיבצתי בצוות שלה ניגשו אליי וביקשו שאעביר אותם צוות. זה ממש התפשט כמו אש בשדה קוצים. כשאני מנסה להבין מה הסיבה ומה קרה אני רק שומעת – 'נועה השתנתה, מאז שהיא נהייתה מנהלת היא מתנהגת אחרת לגמרי'. השיא היה אתמול, אחרי שהיא ביקשה מאחת הנציגות הותיקות להשאר שעות נוספות הנציגה פשוטה הסתובבה והלכה. זה כבר שבר לה לגמרי את המורל…"

שילוב כלים ניהוליים בשגרת העבודה המוקדית

❓זו סיטואציה רגישה, איך את מתמודדת איתה?
"אני עושה איתה שיחות, ומנסה להסביר לה שדווקא בגלל שהיא חדשה בתפקיד ניהולי ובגלל שהיא הייתה נציגה בצוות הזה, היא חייבת לרתום את הנציגים אליה מהמקום האישי, יש לה יתרון אדיר שם! אבל היא כנראה חוששת, כמו שקורה להרבה מנהלים בתחילת דרכם. במקום זה היא עומדת מולם בקשיחות, ואני יכולה להבין למה עבור נציגים שלפני רגע היו חברים שלה בצוות זה לא עובר טוב בגרון".

 

 

 

 

מזדהים עם נטלי?‍??
יש לנו טיפ קפסולרי בדיוק בשבילכם 

?‍?משוב מ'למטה'?‍?

מה זה –

משוב הוא כלי נהדר לפיתוח מנהלים. ישנה חשיבות עליונה בכך שמנהלים בתחילת דרכם ובכלל יקבלו שיקוף, תמונת ראי, להתנהלות והתפקוד השוטף שלהם במוקד.  וככל שהמשוב מגיע מכיוונים שונים, ולא רק מהמנהל הישיר, כך מנהל הצוות מקבל זוויות ראייה שונות על עצמו, על התפקוד שלו ועל ההשפעה שלו. ובגלל שההשפעה של מנהל צוות במוקד על הנציגים בצוות היא כה רבה, אנחנו מאמינים שיש חשיבות רבה בקבלת משוב דווקא מהם… מ'למטה'!

תרגול כלים ניהוליים > מייצר תוצאות בשטח!

למה זה

 כי אחד החששות המרכזיים של מנהלים בתחילת דרכם (בעיקר בגלל שחלק גדול מהם היו נציגים רגע לפני) הוא כיצד הנציגים שלהם תופשים אותם ומעריכים אותם, וחשוב להם לדעת כיצד הם נתפשים.
כי ככל שמנהלים בתחילת דרכם יתרגלו יותר ויותר כיצד לנהל שיח ניהולי בגובה העיניים עם הנציגים, כך יהיה להם יותר קל לרתום אליהם את הצוות.
כי מעבר לכך שמשוב מ'למטה' מספק מידע חשוב למנהל הצוות, הוא ממחיש גם לנציגים שהמנהל דואג להם ושדעתם חשובה לו.

איך זה –

'משוב מלמטה' יכול להיות מיושם בצורה רשמית ומתוכננת מראש אך גם בשיחות ביניים. כל דרך שנוחה למנהלים הצעירים ראויה –
1. בשיחה אישית עם נציג
2. בסקר אנונימי לכלל נציגי הצוות
3. בשולחן עגול עם נציגים נבחרים מהצוות
ועוד…

אנחנו ממליצים להתחיל בשיחות אחד על אחד, כך המנהל ירגיש יותר בנוח לנהל שיחה פתוחה עם הנציגים ?
במסגרת השיחה חשוב שהמנהלים ישלבו שאלות פשוטות שיאפשרו לייצר שיחה פתוחה ואמיתית מול הנציגים. שאלות לדוגמא הן-
1. 'איך אתה מרגיש עם השינוי בצוות?'
2. 'האם יש משהו שחשוב לך להגיד לי או לספר לי?'   
3. 'יש משהו שאני כמנהל/ת שלך יכול לסייע לך בו?' 

התשובות לשאלות הללו יעזרו למנהלים הצעירים להבין מה חשוב לנציגים שלהם, וכיצד לרתום אותם בהתאמה. מעבר לכך, הן יתרגלו אותם בניהול שיח פתוח ובונה, ללא חששות.
הציעו למנהלים לבקש משוב מהשטח, והציגו להם כיצד הוא יתרום להם בניהול אפקטיבי של הצוות.
כך או כך, ההבנה שדעתם של הנציגים חשובה היא למידה משמעותית בפני עצמה.

עקבו אחרינו למיטב הטיפים מתוך
קפסולות הניהול הממוקדות שלנו
ובהצלחה


  1. הגיע הזמן להרחיב את ארגז הכלים לניהול המוקד?
    צרו עמנו קשר– בשביל זה אנחנו כאן!