קודם כל חשוב שנבין, המציאות המוקדית החדשה, זו שעדיין מתהווה, לא תחזור להיות זו המוכרת לנו. השפעות תקופת הקורונה, יישארו אתנו וגם כל מה שלמדנו בזמן הזה על ניהול המוקד מרחוק הולך לשרת אותנו גם בהמשך. כדי להיערך ככל הניתן אנחנו ממליצים לייצר 'שגרה חדשה' כזו שתאפשר לכולנו להשתמש ביתרונות הכלים ושיטות הניהול החדשות בהן התנסינו וכזו שמתאימה לאתגרים החדשים שעומדים בפנינו. במילים אחרות אנחנו אומרים – גם כשכולם יאמרו ש'חוזרים לשגרה', חשוב שנזכור – זו שגרה אחרת, זו שגרה לצד קורונה ?

ריכזנו עבורכם 3 פעולות ניהוליות שכדאי לעשות כבר עכשיו כדי להיערך לשגרה חדשה, בבקשה –

  1. 1. מדברים את זה – שיחות אישיות עם הנציגים

  2. בחודשיים האחרונים כולנו עברנו חוויה משנה ויש לומר אף מטלטלת, ביום אחד הפסקנו להגיע למוקד. התחלנו להתנהל בשיחות טלפון או דרך הווידיאו, חלק מהצוות יצא לחל"ת וחלק המשיך לעבוד.

למדנו לעבוד בבית עם רעשי רקע של ילדים או שקט מוחלט. בדרך, איבדנוחלק מהקירבה לצוות, אולי אפילו שכחנו את הצחוקים במשמרת ואת ההתבכיינות המשותפת על משמרת קשה. כולנו צריכים להתכונן לשינויים הקרובים שעוד מעט יגיעו – שגרה חדשה ?. כפי הנראה, העובדים שלנו לא יחזרו בדיוק כפי שהכרנו (וגם אנחנו לא!). אנחנו מציעים לכם, לעזור לצוות שלכם להיערך בשיחות אישיות עם כל אחד מהנציגים בהם תשאלו ותתעניינו איך הם מרגישים עם החזרה הקרובה לעבודה במתכונת מוכרת. האם הם חוששים? למה הם הכי מתגעגעים ומה חסר להם? וחשוב לא פחות, ספרו להם שאתם מחכים לראותם שוב, בקרוב!

  1. 2. מתגבשים מחדש – פעילות גיבוש צוותית

  2. אחד הדברים הכי בולטים בצוותי מוקדים זה החיבור האישי חברתי. והניסיון מלמד שתמיד כייף לבלות ביחד ולהוסיף עוד חוויות משותפות להווי הצוותי. אנחנו מקווים שבקרוב אבל גם אם ייקח קצת זמן, הצוות שלכם ייפגש שוב וגם לזה כדאי להיערך! קבעו ערב צוות בהתאם למגבלות של משרד הבריאות או אפילו בוידאו. ההתכנסות לטובת מפגש חברתי תעלה את המוטיבציה ומצב הרוח של כולם – תהיו בטוחים!.

הכינו משחק חברתי בו כל חבר צוות משתף בסיפור וחוויה אישית מהתקופה בבית או אפילו שיפור מצחיק שקרה  עם לקוח או בן משפחה. ואם הצוות שלכם רציני יותר, תוכלו לעשות סבב ולשאול אותם – מה גילו על עצמם בתקופה הזו?  בהזדמנות זו נזכיר לכם שנשנושים תמיד מוסיפים למפגש צוותי וגם בוידאו אפשר לארגן 'ערב פיצות' לדוגמא ?

  1. 3. שגרת המשובים – שבה למוקד!

  2. רוב המוקדים היו עסוקים בחודשיים האחרונים בניהול השוטף של מוקד כאשר כל אחד בביתו או הרוב בביתם. איכשהו, שיחות המשוב נדחקו הצידה.. אנחנו פה להזכיר לכם ששיחת המשוב חשובה מאוד לכם ולנציגים שלכם. לא רק לטובת הפיתוח המקצועי, גם לטובת תחושת ההצלחה של הנציגים, הצורך של כולנו בחיזוקים והערכה ובידיעה – מה המנהלים שלנו חושבים על התפקוד שלנו. אז אנחנו ממליצים לכם, לחזור, מהר ככל הניתן, לשגרת המשוב. השגרה הניהולית החשובה הזו תסייע לכולנו להיערך (נפשית לא פחות ממקצועית) לשלב בו נחזור לעבודה במוקד במתכונת רחבה יותר. זו גם דרך מעולה להראות לצוות שלכם שגם בשגרה 'החדשה' אנחנו מקפידים על השגרות החשובות בניהול המוקד ושגם בשגרה 'החדשה' נעריך, נחזק ונפתח את הנציגים שלנו מקצועית. ואם אתם שואלים את עצמיכם איך אפשר להעביר משוב לנציגים שעובדים בבית – בשביל זה הכנו לכם פוסט נפרד – כאן.

לסיכום,

חוזרים לשגרה, לאט לאט יוצאים ממצב חירום, ממצב של ריחוק חברתי ורמות מתח גבוהות באויר. והחזרה הזו, אמנם מרגישה מוכרת אך כוללת בתוכה לא מעט שינויים ושגרות ניהול חדשות שכבר הספקנו לאמץ בחודשים האחרונים.
ההכנה הכי חשובה היא להיות מוכנים 🙂 לעוד שינויים, לאימוץ דפוסי ניהולי חדשים במוקד. דפוסים שסייעו גם בתקופה האחרונה ועוד יישארו איתנו להמשך – ויש כאלו בשפע.

עידן חדש בניהול המוקד החל כבר ואנחנו באוטוריטה כאן לסייע לכם לאמץ שיטות ניהול חדשות שיסייעו במצבים חדשים וגם באלו שכבר מוכרים לנו. המשיכו להעביר אלינו שאלות ונהיה בקשר!
ימים טובים לפנינו ? צוות אוטוריטה