הכירו את בן ? מנהל מוקד קטן של 7 נציגים בחברה משפחתית.
הכירו את ורד ? הייתה נציגה מובילה במוקד במשך כ-שנה וחצי, ובשנתיים האחרונות מנהלת צוות.

כלים ניהוליים פשוטים – ליישום מיידי במוקד

"בשנה הראשונה שלה בתור מנהלת, ורד הייתה הלב הפועם של המוקד. היא זו שהרימה את האנרגיות ושמרה על אווירה טובה. תמיד הסתובבה נמרצת בין הנציגים, הציעה רעיונות חדשים כל הזמן, עמדה ביעדים כמובן ?  ותמיד עם חיוך רחב!"
 ❓נשמע טוב! ואיך היא מתפקדת היום?
"בחודשים האחרונים, בכל פעם שאני מסתכל, אני רואה ורד אחרת – עייפה יותר, עם פחות חשק ופחות יוזמות. אפילו החיוך שלה כבר נראה לי חצי מאולץ.
אולי היא כבר מיצתה את התפקיד, בכל זאת מנהל צוות זה תפקיד שוחק, יכול מאד להיות שהיא חושבת לעזוב!"
❓היא אמרה לך שהיא מתכננת לעזוב? או שזו רק הנחה?
"היא לא אמרה את זה במפורש, זו בעיקר תחושת הבטן שלי. אני מתלבט אם לפתוח איתה את הנושא, כי אני חושש שברגע שאתן לזה פתח, זה יקרה הרבה יותר מהר ממה שאני חושב. מצד אחד היא חשובה לי ולמוקד ואני לא רוצה לאבד אותה, אבל מצד שני, אני כבר רואה שזה מתחיל לפגוע בנציגים ובביצועים…"

 

מזדהים עם בן?‍??
יש לנו טיפ קפסולרי בדיוק בשבילכם 

1️⃣ מצאו סיבה אחת להישאר 1️⃣

מה זה –

למנהלים במוקד יש משימות רבות ששואבות אותם להיות בעשייה ופעולה רוב הזמן. אין הרבה רגעים שקטים לעצור ולחשוב תוך כדי העבודה. והעבודה השוטפת… שוטפת. הקצב הגבוה במוקד מוביל את כולנו ללחץ ולעיתים קרובות גם לשחיקה מהירה שעלולה להוביל אפילו לנטישה. הטיפ הקפסולרי הזה נועד לסייע לכם לצמצם את השחיקה ולשמור על רמת שביעות רצון ואנרגיה גבוהה ככל הניתן של המנהלים תחתיכם באמצעות – סיבה אחת להישאר.

חשיבה ניהולית חיובית מייצרת תוצאות

למה זה

כי כל אחד צריך רגעי עצירה מובנים כדי להסתכל על העשייה שלו 'מהצד', ולהסתכל על הדברים שחשובים לו 'מלמעלה'.
 כי הסתכלות של המנהלים על היתרונות בעשייה שלהם, עבור עצמם ועבור כל המוקד, מחזקת את תחושת המחוברות שלהם ומכניסה מרץ לעשייה.
 כי בתקופות בהן הסיפוק מהעשייה פחות מורגש והעומס גובר, הכלי הזה יוכל לשמש אתכם לתחזוק שביעות רצון המנהלים (ולא רק ?).
 כי זו הדרך שלכם להפנות את תשומת ליבם של המנהלים מהשלילי אל החיובי! ובמקום לחשוב על סיבות לעזוב – לחשוב על סיבה אחת להישאר.

 איך זה –

אז מה אנחנו ממליצים?
בין אם מדובר במנהל ותיק שמראה סימני שחיקה, ובין אם מדובר במנהלים בתחילת דרכם, שאלו אותם אחת לתקופה בשיחה אישית או במסגרת צוותית –
1.'מהי הסיבה שמשאירה אתכם בתפקיד הניהולי?'
2.'מהו הדבר שאתם הכי אוהבים בעבודה שלכם?'
3. 'מה הכי מספק אתכם בעשייה השוטפת?'        

מעבר לכך שהשאלות יגרמו למנהלים לחשוב על הצדדים החיוביים בעבודתם, זוהי דרך מצוינת לדייק אותם לעשייה בכיוונים שמתאימים להם במסגרת תפקידם.
זה יכול להיות הובלה של פרוייקט מקצועי חדש, יציאה להכשרה מעניינת, ליווי בתחום מסוים, או אפילו יצירת תחום אחריות חדש במוקד – העיקר שזה יהיה שיספק למנהל סיבה אחת (טובה) להישאר!


עקבו אחרינו למיטב הטיפים מתוך
קפסולות הניהול הממוקדות שלנו
ובהצלחה 


  1. הגיע הזמן להרחיב את ארגז הכלים לניהול המוקד?
    צרו עמנו קשר– בשביל זה אנחנו כאן!