אני מביאה אליכםן את התובנות המרכזיות שלי מהמוקדים שאני מלווה בימים אלו של מלחמה מתוך מחשבה שיש עוד מוקדים רבים באותו המצב שיוכלו להיעזר בהמלצות שלי. הימים בהם אנו נמצאים מהווים שעת כושר לכולנו להשפיע, להיות חלק, לתרום ולהירתם לטובת הכלל. גם כושר המנהיגות שלכםן חיוני לניהול שלך בימים אלו. המאמר הבא נועד
לכל מנהלי.ות המוקדים שאין בהם פעילות בימים אלו במטרה להציע לכם מופעי שימור קשר עם צוות העובדים ומתוך אמונה שהנוכחות שלכםן כמנהליםות משמעותית מאוד לא פחות גם כשהמוקד סגור.

שימור קשר עם הצוות בתקופה בה המוקד סגור והעובדים בחל"ת

1. שיחת זום משותפת: מפגש האונליין עומדים לרשותינו גם בימי מלחמה. נצלו את הפלטפורמה המוכרת לקיום מפגש כלל צוותי משותף, לחלוק רגשות ודרכי התמודדות ולשימור הקשר עם העובדיםות ובין העובדיםות במוקד. המפגש יכול לכלול שלב התחלתי של עדכונים ולאחר מכן לעבור לשיתופים, הקשבה ותמיכה. כל אלו חיוניים מאוד בימים אלו, הציעו אותם לצוות שלכםן.
2. הקפדה על עדכונים שוטפים ב-2 חזיתות: במציאות בה העדכונים לעתים קרובות מציפים אותנו חשוב לזכור מה התפקיד שלנו בתוך זה. עדכונים שוטפים לצוות המוקד כוללים: עדכונים על הפעילות בארגון וצפי או מידע בנוגע לחזרה לפעילות מוקדית סדירה וגם – עדכונים הנוגעים לעובדיםות בהקשר המלחמה (עם קבלת הסכמה מקדימה כמובן): שיתוף בנוגע לאבידות בנפש (אני יודעת שזה קשה מאוד אבל זה חשוב מאוד לחלוק גם את הצער והכאב), גיוס לצבא, מעורבות בפעילות אזרחית ועוד.
3. פעילות העשרה אונליין: אני יודעת שהימים הללו קשים ומורכבים גם ברמה הארגונית וישנם לא מעט עסקים בהם הפעילות העסקית נעצרה כמעט כליל. יחד עם זאת, לטובת שימור הקשר עם העובדיםות כדאי להשקיע ולפעול. ישנן מגוון  פעילויות העשרה שיוכלו להציע לצוות כלים להתמודדות עם המצב או דווקא לאוורר את המשתתפיםות מלעסוק במצב. מפגש צוותי אונליין בו טיפוח העובדים נמשך למרות שהפעילות המוקדית נעצרה מהווה מרחב חיובי לשימור קשר במוקד ולהוכחת הקשר האמיץ שלכםן כמנהליםות וכארגון עם הצוות שלכםן.

4. שיחות אישיות: שיחות אישיות עם העובדים מאוד תלויות ביכולת והפניות שלך כמנהל.ת לקיים אותן. וגם פה לשיקולך להחליט באיזה ערוץ לקיים את השיחות האלו (טלפון, וואטסאפ וידאו, זום, התכתבות..) כמה זמן להשקיע בשיחות האלו וכמה כאלו לנהל ביום. אני מציעה לבחון את מצב הצוות, גם כשנמצאים בבית, ולהחליט לפי דחיפות ויכולת קשב עם מי ועם כמה לצור קשר מידי יום. אתם בתפקיד גם כשהעובדיםות שלכםן בחל"ת, וזה תפקיד חשוב מאוד שיכול לתרום לתחושת החשיבות שלכםן לא פחות. אל תוותרו על זה.

5. שי לעובדיםות או תרומה מטעם: אנחנו מתורגלים מימי הקורונה בשליחת צ'ופרים ושי לעובדים הנמצאים בבית. זו באמת דרך אחת לשימור קשר והפגנת איכפתיות ומחשבה. בימים בהם כל החברה האזרחית בישראל רתומה ומגלה ערבות הדדית ישנן דרכים נוספות בהן המחשבה הזו יכולה לבוא לידי ביטוי, לדוגמא: תרומה בשם כל העובדיםות לעמותה הדואגת לאזרחים מפונים או תרומה לכוחות הלוחמים בשטח. תרומה כזו ראויה לפרסום בקרב כלל העובדים ומייצגת גם אותם. המציאות הכלכלית העסקית בישראל הולכת ונעשית מורכבת, יחד עם זאת, ביכולתכםן גם בתקציבים מינימליים לייצר תחושה אישית של מחשבה ודאגה לעובדים, מצאו את הדרך הנכונה לכםן ועשו זאת.

עד כאן בנושא זה.
המסר שהכי משמעותי לי שתקחו מהמאמר נוגע לתפקיד והתפקוד שלכםן כמנהליםות למול העובדיםות ועבור שימור העובדיםות גם בזמן חל"ת חלקי או מלא. אני מקווה שהצלחתי בכך.
אני מקפידה לכתוב תמציתי בימים אלו, אני יודעת שמידת הקשב של כולנו מוגבלת מאוד כרגע.
להרחבה ופירוט או כל תמיכה נוספת – אנא צרו עמי קשר.
***
שנראה ימים טובים יותר במהרה.
תמיד איתכםן,
אורית מאוטוריטה

הגיע הזמן לפיתוח ארגז הכלים לניהול המוקד?
צרו עמנו קשר– בשביל זה אנחנו כאן!