להקדמה על המאמר מדף הפייסבוק שלנו  – לחצו כאן

? שמחים להמשיך ולהגיש לכם תובנות ניהול מעשיות מרצפת המוקד.
אנחנו בטוחים שאלו יוכלו לסייע לכם ניהול המוקד, תפקיד מורכב ודינמי ומספק שאין כמותו, בבקשה –
האירוע: פאנל מנהלים בכירים במסגרת מפגש סיום לקורס ניהול ממוקד
המצב: מנהלים צעירים שואלים את דרגי הניהול הבכיר שאלות מעשיות על ניהול מוקדים.
?שאלת מיליון הדולר בפאנל?: "איך כדאי לי, מנהל פעילות מוקדית, לספר לך – מנהל ישיר שלי, שאני לא עומד בדד ליין במשימה שהצבת לי?…"

  • זו שאלה כל כך חשובה!
    והתשובות מהמנהלים הבכירים, לא איחרו להגיע! והן הגיעו מעשיות וברורות ומגוונות מאוד>>>

? הרימו לי דגל  – אחד המנהלים הבכירים, הראשון להגיב, אמר שהגיוני שלא תמיד עומדים בכל המשימות. השאלה האמיתית היא –  מתי תעדכנו אותו. הוא לא רוצה לחכות לרגע הסיום בשביל לדעת שלא הספקתם. 'הרימו לי דגל'; אם נערכתם מראש וגזרתם זמנים לביצוע המשימה, אתם יודעים שאתם לא עומדים בקצב, הרבה לפני מועד ההגשה. זה הזמן לבוא ולהגיד את זה למנהלים שלכם. 'היעזרו בי לתעדופים', או אם צריך לבקש דחייה וגם כדי למצוא זמן נוסף כדי שכן תוכלו לסיים את המשימה במועד שנקבע מראש.

? אני רוצה לשמוע שניסית  – מנהל בכיר אחר אמר, אני מבין שלא תמיד מספיקים לעשות הכל. אבל אם אתם באים לספר לי שלא הספקתם, אני ארצה לשמוע שניסיתם במספר דרכים להספיק ולא פשוט הרמתם ידיים. שגיליתם תושיה, שחשבתם והתנסיתם במספר אפשרויות שכן היו אמורות לסייע לכם לעמוד במשימה. ואם לא הצלחתם, זה בסדר, זה קורה, אבל יותר חשוב לדעת, 'שיזמתם וניסיתם למצוא פתרון' כדי להצליח לעמוד ביעד.

?‍? דבר/י בכנות ובלי תירוצים  –  מנהל שלישי שהשתתף בפאנל אמר שהכי חשוב מבחינתו,  כשבאים לדווח לו על משימה שלא בוצעה במועד שנקבע לה, זה השקיפות בנושא. הוא ביקש מהמנהלים לא לתרץ ולא לספר סיפורים. 'בואו ותגידו את האמת, תהיו כנים ושימו על השולחן את הסיבות האמיתיות לחוסר העמידה שלכם ביעד המשימה'. מבחינתו, התירוצים לא עוזרים ואפילו מזיקים במעמד שבו אתם מעדכנים שלא עמדתם בביצוע המשימה.

    • כנות זה שם המשחק!

      ? ספר/י לי מה עושים מכאן  – מנהל נוסף שישב בפאנל אמר שהדבר הכי משמעותי כשבאים לעדכן אותו על משימה שלא בוצעה בזמן שניתן לה זה – מה עושים מכאן! לא עמדתם במשימה? אוקיי, הסבירו את זה, אבל יותר חשוב – 'ספרו לי מתי כן תעמדו בה ואיך תדאגו שהמשימה אכן תתקיים בהקדם'. ובמילותינו, בואו עם תכנית להמשך. כך המנהלים שלכם יידעו שגם הדברים שעוד לא קרו – עומדים לקרות ממש בקרוב.

✧✧✧

אז אלו התשובות של מנהלי מערכים מוקדיים מהשטח,
והם בעצם מלמדים את כולנו מה הציפיות מאיתנו כמנהלים בעצמינו.
לא עמדתם במשימה? זה קורה, השאלה האמיתית היא – מה אתם עושים עם זה עכשיו?!
מקווים שסייענו לכם לחשוב על איך תוכלו להגיש ולפעול אחרת בפעם הבאה שתתקלו במצב הזה בעצמיכם ? בהצלחה ותהיו בקשר! אורית וצוות אוטוריטה.

הגיע הזמן לפיתוח הדרג הניהולי במוקד?
צרו עמנו קשר– בשביל זה אנחנו כאן!