1. כולנו חיים מוקדים וכולנו יודעים שעומס במוקד דוחה הדרכות. וחודש נובמבר, חודש הקניות, נותן לנו מס' סיבות להימנע מהדרכות. הפוסט הזה נועד להזכיר לכם שדווקא עכשיו לא מוותרים על הדרכת נציגים. היו ממוקדים יותר-מוכווני מטרה ותקופה אבל אל תוותרו על ההדרכה.אז מה חשוב לכלול בהדרכת הנציגים לימים המיוחדים שמחכים לנו בחודש זה?
    1. 1. לומדים מההיסטוריה: אתם לא צריכים ללכת כל כך רחוק ומספיק שתעשו עם הנציגים תיאום ציפיות ותציגו להם את נתוני הביצוע של שנה שעברה כדי לעזור להם להבין מה צפוי למוקד במהלך החודש. גם אם הנציגים שלכם ותיקים והיו במוקד גם שנה שעברה, התזכורת תרענן את ההבנה שלהם בנוגע למצופה מהם ותיאום ציפיות כידוע – חשוב מאוד לקראת כל אירוע יוצא דופן במוקד.
    2. 2. מחדדים חשיבות: בדרך כלל ישנן ציפיות גבוהות מיעדי המכירות לחודש זה. אתם יכולים להסתפק בלהציג את היעדים אבל כדאי שגם תעצרו לנמק את החשיבות הרבה של העמידה בהם. הכוונה כאן היא להתייחס למידת האסטרטגיות של החודש הזה עבור החברה, לציין את כלל הגורמים בחברה שעוקבים אחר פעילות המוקד בחודש זה והרווחים העתידיים מגיוס לקוחות חדשים ומתן שירות טוב במהלך חודש זה. סומכת עליכם שתדעו להרחיב 😊 והעיקר להקנות תחושת חשיבות, זה חשוב!
    1. 3. חווית הלקוח במילים: חברו את נציגי המוקד לחוויית הלקוח במהלך אירועי החודש זה. ספרו להם על ההצפה הפרסומית, על הערוצים השיווקיים בהם החברה פועלת למשוך לקוחות לרכישה, הכניסו אותם למיינד-סט של לקוח שמבצע רכישה כדי שגם הם יוכלו להתחבר ולהבין את הרקע לפנייתו למוקד – כשהוא יפנה. חווית הרכישה בחודש זה שונה מחודשים אחרים וחשוב שנציגי המוקד יכירו בכך ויבינו באיזה מצב הם עתידים לפגוש את הלקוחות הפונים.
    1. 4. מבצעים-הנחות ושאר ירקות: כמובן שכל הדרכה שכזו צריכה גם לכלול סקירה והתייחסות למבצעים והנחות השמורים לימי הקניות החגיגיים במהלך החודש. אם המוקד שלכם הוא מוקד מכירות וגם אם מדובר במוקד שירות חשוב מאוד שהצוות יבין את עומק המאמץ וההשקעה בחברה בחודש זה וגם חשוב שיכירו מה הולך לעורר הרבה עניין בקרב לקוחות.
    1. 5. סוגי פניות שכיחות כמובן: זה הזמן גם לוודא שיש יישור קו ברמת כלל צוות המוקד בנוגע לתנאי שילוח, ביטול ושינוי הזמנות וכמובן כל סוגי הפניות הנוספים שעתידים להיות בנפחים גבוהים יותר בחודש זה. אולי יש צורך בהדרכה טכנית ממש על אופן היישום במערכות ואולי רק צריך לחדד את הנהלים ולחלק דפי עמדה, את זה אתם תחליטו, מה שבטוח זה שהדרכה מקדימה גם בהיבט זה הכרחית.

    אז המסר הכי חשוב הוא שלא מוותרים על הדרכה גם במהלך החודש הזה! ואם המוקד שלכם עמוס לעייפה לאורך כל החודש חשוב שתמצאו זמנים לבצע הדרכות תו"כ העומס ולא תוותרו, כדי להגיע למקסימום תוצאות ועמידה ביעדים.

    בהצלחה!


  1. זה הזמן להשקיע במיומנויות צוות המוקד ?
    צרו עמנו קשר – בשביל זה אנחנו כאן!