style="text-align: center;">5 כלים לשימוש נכון בראיונות סיום העסקה במוקד

הקדמה קצרה וחשובה:
כל מי שעובד במוקד יודע כמה קשה להתמודד עם אתגר השחיקה והשימור.
יחד עם זאת, גם לגייס נציגים חדשים ולהכשיר אותם אינה משימה פשוטה כלל.
ראיונות סיום העסקה נועדו לספק לנו תובנות והבנות על סיבות הנטישה של נציגים ומהווים פתח לשיפור חווית הנציג, לצמצום שיעורי הנטישה במוקד ולצמצום עלויות ומאבקי הגיוס.

לצערנו, המציאות והביקורים במוקדים, מלמדים אותנו שככל שהמוקד יותר גדול כך הסיכוי שתהליך זה מתקיים, ובאופן עקבי, הולך וקטן.
אז נתחיל מהסוף, בתקופה בה שיעורי הנטישה במוקד מהווים אתגר תמידי, ראיונות סיום העסקה מהווים כלי אדיר ללמידה ופיתוח המוקד וברור לכל ששכרן בצידן – הקפידו על כך! הפכו את הדבר לשגרת עבודה שלא מוותרים עליה!
אנחנו מבטיחים לכם שתודו לנו על כך 🙂

שיפור חוויית הנציג

ועכשיו, בואו נדבר תכלס…
קבלו 5 כליים ישומיים להפיכת ראיון סיום העסקה במוקד לבסיס ללמידה ופיתוח המוקד, בבקשה –

1. ההיבט הרגשי הוא הקובע: אחת השאלות הראשונות בראיונות סיום העסקה נוגעות לסיבת העזיבה. לעתים מדובר בסיבת עזיבה אישית שאינה קשורה למקום העבודה. אך לרוב, מדובר במס' סיבות מעורבות, או כאלו הקשורות למוקד בלבד.
שיתוף הפעולה מצד הנציג המתפטר לא תמיד יהיה מיידי. אפשרו לו לענות לשאלתכם, הקשיבו עד הסוף ואז 'דוגו' את ההיבטים הרגשיים בדבריו והתייחסו אליהם. מה הנציג מרגיש ביחס לנושאים שהעלה הרבה יותר חשוב מתיאור יבש של נסיבות העבודה במוקד שאותן אתם כבר מכירים (זאת כמובן בהנחה שלא עולה בתשובה לשאלה זו נושא שבכלל לא ידעתם מקיומו ואז ברור לנו שתדעו לתשאל ולברר את הנושא).

2.כמו בצבא – חלקו הכל ל-3 חלקים: בחרו, מראש, שלושה היבטים משמעותיים עליהם תרצו את חוות דעתו של הנציג המסיים את עבודתו. בקשו את התייחסותו לנושא ובררו עמו כיצד הוא תופש, מעריך, מכיר ומבין את הנושאים הללו.
היבטים לדוגמא יכולים להיות: ההדרכה במוקד, תהליכי משוב וחניכה, יחס מנהלים, מידת החיבור לארגון, הצבת היעדים ותקשורה ועוד ועוד ועוד.

3. ישר ולעניין – למה לא בעצם?: שקפו לנציג המסיים את האתגר שלכם בצמצום שיעורי הנטישה במוקד ובקשו ממנו להציע לכם 2-3 הצעות לשיפור חווית העבודה במוקד. זה יכולה להיות הצעה שגם מגיעה עם דרך ביצוע ואם לא כך, אתגרו אותם, בקשו מהם להציע דרכי יישום.
מכל מלמדיי השכלתי ובוודאי מאלו שבחרו לעזוב אותי…

4. שגרירים של רצון טוב: הנציג המסיים את עבודתו במוקד, שלא מסיבות אישיות אך גם אם כן, וודאי זוכר חוויות חיוביות מעבודתו במוקד. בקשו ממנו לפרט לכם 2-3 נושאים, רעיונות, אירועים, פעילויות שהשאירו בו רושם חיובי ובאמצעותם הוא זוכר לטובה את עבודתו במוקד. מעבר ללמידה הרבה מחוויית הנציג המאפשרת לכם ללמוד עוד על המוקד, השיח הזה מעורר בנציג גם רגשות חיוביים במעמד עזיבתו. וזהו, אלמנט חשוב מאוד לעתיד, לתפישתו את הארגון, גם אם הוא עוזב. הפכו גם את הנציגים העוזבים לשגרירים חיוביים שלכם.

5. הביאו את הדברים בשם אומרם אבל לא רק: בכל ראיון העסקה אותו אתם מסיימים העבירו הלאה לדרג הניהולי את סיכום הראיון. מלבד ציטוטים חשובים מתוך הראיון הביאו גם את המלצותיכם, דעתכם על המסרים שהועברו ופעולות שאתם מאמינים שיש לנקוט, במטרה לצמצם את שיעורי הנטישה במוקד. חווית הראיון אחד-על-אחד אינה ניתנת להעברה רק באמצעות ציטוטים. הרבה מסרים בלתי-מילוליים מתרחשים בשיחה וההתרשמות שלכם קריטית להצלחת התהליך.
ועוד דבר, פרסמו נתונים ומגמות רבעוניות/חצי-שנתיות/שנתיות על סיבות העזיבה לדרג המנהל. הפכו את נושא שימור העובדים לנושא 'חם' בתודעתם של כל מקבלי ההחלטות.

לסיכום הכלים לראיונות סיום העסקה –
✔לא לוותר ולהפוך את התהליך לעניין שבשגרת המוקד
✔להתייחס לתוכן המשמעותי והאישי שעולה – ממנו תלמדו הכי הרבה
✔היו ממוקדים בבחירת הנושאים לשיחה והעמיקו בהם יותר
✔אל תתביישו לבקש הצעות לשיפור לרבות דרכי פעולה מעשיות
✔נתחו את המסרים, גבשו המלצות והעבירו הלאה
✔בחנו את הנושא לאורך זמן ופרסמו את המגמות

רוצים לקבל עוד טיפים כלים לשימור עובדים וצמצום שיעורי הנטישה במוקד?
צרו עמנו קשר, בשביל זה אנחנו כאן.

לוגו שקוף