הגיע הזמן לחשוב על תכנית הנעת הנציגים במוקד לחודש הבא.
זה בכלל לא משנה אם אתם מנהלים במוקדי שירות או במוקדי מכירות, לכל מוקד היעדים שלו להשגה.
ולכל מוקד, תכנית הנעת נציגים איכותית, 
כזו המעוררת רצון ומדרבנת את נציגי המוקד לעמוד ביעדים,
יכולה לתרום, ובגדול!

אז כפי שהבנתם, אנחנו חוסכים במילים על 'למה' ועוברים ל'איך'.

תכנית הנעת נציגים במוקד

אז איך תוכלו להוביל תכנית הנעת נציגים במוקד, כזו שתשיג את מטרותיכם?
שתעורר את הצוות? שתשפר את ביצועי המוקד?
אורית מפרטת על 7 כלים ישומיים להשגת המטרה, במטרה לעזור לכם להצליח. לחצו על הווידאו מטה וקבלו 5 דקות שיעשו לכם סדר!

 

ואם אתם מעדיפים את זה כתוב, גם לזה דאגנו!
סיכום הכלים מהווידאו של אורית להשגת הצלחות באמצעות תכנית ההנעה:

1. מיקוד-מיקוד-מיקוד: הגדירו בבירור את היעדים לתכנית ההנעה. לא רק לעצמכם, גם לנציגים. העדיפות היא להתמקד במדד אחד ממדדי המוקד ולא לייצר איזו ערבוביה שתוביל לבלבול ולחוסר הבנה.
ככל שתהיו יותר ברורים במטרות שתציבו כך יהיה יותר קל לנציגים לשאוף להשיגן וגם, באמת, לשפר תוצאות!

2. טווח ארוך או קצר?: אחרי שבחרתם את המדד בו תתמקד תכנית ההנעה, עברו לבחון האם עדיף להגדיר לנציגים את היעד כך שהשגתו תהיה כרוכה בהובלת תכנית ההנעה לאורך כל החודש או שאולי מתוקף המדד או רמת השירות / היקפי המכירות הקיימים במוקד היום, עדיף לכם לייצר תכנית הנעה קצרה יותר מזו שמסתיימת בסוף החודש. ועוד דבר, אנחנו תמיד ממליצים לייצר שתי תכניות הנעת נציגים במקביל.
האחת, מתייחסת למדדים שאכן יותר קל לבחון אותם ברמה החודשית והם נדרשים לעבודת המוקד השוטפת (לדוגמא – אחוז ניצול עמדה או אחוז פעילות) ובמקביל מדדים שהשיפור בביצועים יוביל באופן מיידי לשינוי בביצועי המוקד (לדוגמא – זמני תיעוד בתקופות עומס, עסקאות/פגישות במוקדי מכירות).

3. אווירה תחרותית חיובית: אמנם במוקדי מכירות אנו מזהים, באופן טבעי, מתח תחרותי גבוה יותר בין נציגי הצוות או המוקד. יחד עם זאת, לתכנית הנעה תחרותית ישנו אפקט משמעותי גם במוקדי שירות.
אם בחרתם ליישם תכנית הנעה תחרותית הקפידו שמדדי התכנית יהיו אישיים (ביחס לביצועי הנציג) או קבוצתיים (ביחס לביצועי הצוות). אם החלטתם על יעדים זהים לכולם, הגדירו רף מינימלי להצלחה – לכולם. ורף מקסימלי (גבוה!) שבו, כל הנציגים שיעמדו יוכלו לזכות בתהילה ובפרס.

4. הגישו את הפרסים בצורה הטובה ביותר: בסופו של דבר, אנחנו, כבני אדם, מחליטים אם להעריך דבר מה ביחס לערך הנתפש שלו. לכן, לעיתים קרובות, אנו מציעים למנהלים במוקדים להגיש את הפרס בעטיפה המושכת ביותר לנציגים. לדוגמא: במקום להציע פרס כפי של 300 ש"ח הציעו פרס שבאמצעותו הזוכה יוכל לקנות לעצמו מערכת רמקולים חדשים לבית/ לפנק את עצמו במסאז'/ להחליף את כל סט הכלים הישן אתו אוכלים.
זה בכלל לא משנה מה תבחרו, כמו שזה חשוב שתקפידו להגיש את הפרס בצורה שתקרוץ לנציגים ולצרכיהם, בהתאם למאפיינים שלהם כמובן.

5. ואולי בכלל עדיף להיות בשוק: אופציה נוספת להפיכת תכנית ההנעה למעניינת ומניבה במוקד היא להציע מס' פרסים שאתם בחרתם מראש ולאפשר לנציג/ים הזוכים לבחור מבין מס' אופציות.
כך השאלה היחידה שתצטרכו לשאול את הנציגים שלכם בזמן שאתם מובילים את הטמעת תכנית ההנעה במוקד היא – אז מה את מעדיפה? פדיקור ומניקור על חשבוננו או אולי נעליים חדשות?…. נשמע טוב לא?
הדיון בעניין הבחירה יטמיע ויחדד את המודעות שאתם רוצים לפתח לתכנית ההטמעה במטרה שתשיג את מטרותיה. אנחנו לא היינו מוותרים… ואתם?

6.מנהלי צוותים? כנסו לעניינים!: דרך נוספת להפוך את תכנית ההנעה יותר אפקטיבית במוקד היא להכניס את ראשי הצוותים לתחרויות. מקיימים תכנית הנעה עם תחרות ציוותית? הפכו את מנהלי הצוותים למתחרים העיקריים, כאשר כל הצוות משפיע על הובלתו של המנהל. מעבר לחיזוק הקשר הציוותי וגאוות היחידה (היבטים חשובים מאוד בהנעת עובדים באופן כללי) התאחדות של כלל נציגי הצוות סביב המנהל יעזור להשגת התוצאה הרצויה מתכנית ההנעה. וקחו את זה עוד צעד קדימה – על הפלזמה המוקדית פרסמו את תמונותיהם של מנהלי הצוותים – מי מוביל, מי מדשדש מאחורה ותהיו מצחיקים, הומור רק יעזור לכולם!

7.הפכו את האירוע למשמעותי: סיום תכנית הנעת נציגים בצורה הנכונה תורם משמעותית להצלחתה בדיוק כמו כלל התהליך עד כה. אם תכנית ההנעה הניבה פרות זה מצוין! וגם אם לא, בדקו את עצמיכם ולמדו להשתפר. בכל מקרה, סיימו בצורה הכי טובה שיש. כנסו את צוות המוקד, פרסמו את התוצאות, חלקו שבחים ואמרו תודות. וגם, חשוב מאוד, הכניסו מנהל בכיר יותר לשלב פרסום הזוכים והכרת התודה. תנו גם לו לומר כמה מילים. מה שהערכה כנה ואמתית יכולה לעשות, שום פרס לא יחליף, וזה בדוק.

אז נתנו לכם פה כמה טיפים מאוד פשוטים ליישום במטרה לשפר את הצלחת תכניות ההנעה במוקד ולעזור לכם בשיפור ביצועי הנציגים והמוקד ובשימורם גם יחד.
למה אתם מחכים? קדימה לעבודה!
ואם בא לכם לפרסם מה עשיתם, איך זה נראה וכמה זה הצליח, צרו עמנו קשר.
יובל, מנהל ההדרכה שלנו ישמח לשמוע מכם, לקבל תמונות וכמובן לפרסם את ההישגים שלכם, כדי שכולם ירוויחו!

ב-ה-צ-ל-ח-ה ! מכל צוות אוטוריטה.
רוצים עוד כלים על הנעה מוקדית? צרו עמנו קשר – בשביל זה אנחנו כאן!

לוגו שקוף