• ומי כן אוהב.ת הנחתות? אף אחד ואף אחת!
    ובכל זאת, בתפקידי ניהול במוקד פוגשים הנחתות מסוגים שונים חדשות לבקרים.
    ההנחתות האלו יכולות להגיע בצורה של מבצע חדש שנכנס לתוקף וגילית רק אחרי שהוא התחיל, שינוי בתהליכי עבודה שמשפיע על תהליכי הטיפול במוקד, מערכת חדשה שהוחלט על החלפתה או שינוי מועד עלייתה לאוויר ועוד ועוד ועוד. זה לא באמת קשה לחשוב על סוגי הנחתות במוקדים – יש בשפע!
    אז נכון שאנחנו לא אוהבים הנחתות אבל זה לא חוסך לנו את ההתמודדות איתן, בטח לא במוקד.
    אז מה אני מציעה? להשתהות.
    בדרך כלל כשאנחנו מתבשרים על 'הנחתה' חדשה יש לנו תגובה מיידית.
    יש שמגיבים בכעס, יש ששנלחצים, יש שמבחוץ יראו אדישים, כל אחד ואחת ודרכי ההתמודדות האופיינים לו.
    חשוב לזכור! לא משנה איך אתם רגילים להגיב, התגובה הזו היא זמנית ולא בהכרח תלווה אתכם כל הזמן.
    למרות הטבע השני של מנהלי ומנהלות מוקדים להגיב מיד, אנא המתינו, תנו למידע לשקוע, תנו לעצמכם זמן לחשוב עליו.
    הרי אם מדובר במשהו משמעותי תגובה מיידית קצת חוטאת למקצועיות שלנו, לא?!
    ההמלצה שלי למנהלות והמנהלים שאני מלווה במקרים כאלו היא – 'רגעעעעעעעעעעעעעעעעעע! עצור! הפתיעו אותך וזה אולי לא נעים ואולי זו הפתעה אחת יותר מידי לזמן זה אבל הנה הגיעה הפתעה!
    אל תמהרו להגיב, אל תמהרו להחליט אם זה טוב או רע, עצרו, השתהו, חשבו על הדברים לעומקם. הגיבו ממקום שקול ומאופק ולא מתוך סערת רגשות.
    אני פוגשת אתכם מידי יום, אני יודעת שהאחריות בניהול המוקד מלווה בהמון מורכבויות ולעיתים טעונה בהמון מתח, ועדיין האחריות הניהולית שלך היא לדעת להגיב למצבים השונים כך שתוכל.י להוביל אחרים. בשביל זה (ובשביל עוד כמה דברים חשובים לא פחות :)) כדאי שתתנו לעצמיכם את הזמן לחשוב ולשקול ולבחור איך אתם רוצים להגיב 🙂
    מוגש כחומר למחשבה לכל העוסקות והעוסקים במלאכה 🙂
    רוצים לשמוע עוד על ניהול מוקד? קורס ניהול מוקדים בהנחייתי מתחיל ממש עוד מעט, כל הפרטים כאן.
    סופשבוע טוב טוב טוב וחמים,
    אורית אוטוריטה

הגיע הזמן לפיתוח ארגז הכלים לניהול המוקד?
צרו עמנו קשר– בשביל זה אנחנו כאן!