מי את אביטל שדורה?

אביטל שדורה, בת 31, רווקה, מתגוררת בחדרה.
התחביב העיקרי שלי זה ספורט ימי, בעיקר גלישת עפיפונים
(הוספתי תמונה מגוגל למי שלא מכיר את התחום), רכיבת אופנוע ים ומרוצי סירות מנוע.
בתפקיד האחרון שלי הייתי מנהלת שירות וחברת הנהלה, ניהלתי את מערך המוקדים בחברת עצמל'ה  – רהיטים לילדים. תחת אחריותי היו 3 מחלקות : מוקד תיאום / מכירה, מוקד שירות ומחלקת משלוחים.
חוץ מניהול המערך בחברת עצמל'ה הקמתי וניהלתי מוקדי שירות ומכירה בחברת BLUE SKY בתחום הרכב.
בעקבות משבר הקורונה כיום אני מחפשת את האתגר הבא ?

מאיפה התחלת?

התחלתי כנציגת שירות בחברת גסטטנר ומשם התקדמתי למספר תפקידים שונים ומגוונים בעולם המוקדים, ביניהם;
מנהלת צוות נציגים בקבוצת ISS ומשם לתפקיד מנהלת אחמ"שיה וגם מנהלת מוקדים בחברת בלו-סקאי (חברה בתחום הרכב השכרה מכירה וליסינג) ובתפקיד האחרון שלי הייתי מנהלת השירות בחברת עצמל'ה.

מה הדבר שהכי משמח אותך מקצועית, מה גורם לך להרגיש הצלחה?

צמיחה מקצועית ואישית של עובדי החברה אשר משפיעה באופן ישיר על הגדלת מחזור המכירה תוך שימור המשאב הכי יקר בארגון – אנשים.
מקרה ספציפי שלא אשכח, היה נציג סופר מקצועי שהתברג תמיד בין הראשונים ביעדים. לצד זה, המרכזייה בעמדתו הייתה נופלת בתדירות גבוה – במידה ואין עמדה פנויה, המשמעות היא חוסר מעש עד פתרון התקלה. לאחר תחקיר מול הספק הסתבר כי התקלה נעשתה בזדון. בשיחתנו הנציג הודה במעשה והבנתי שהדבר נבע מרצון של הנציג להתקדם.  עמדו בפני 2 אופציות : או לפטרו ולוותר עליו בארגון או לתת לו הזדמנות בתפקיד אחר. החלטתי שלא לפטרו אלא להעבירו לתפקיד אחר כדייל פרונטלי בסניף. היום כעבור 6 שנים, הבחור הזה מנהל את אחד הסניפים הכי גדולים ורווחיים בחברה.

מה אופי המוקד והאתגר המרכזי בו?

מוקדי השירות והמכירה פועלים טלפונית וגם בתקשורת כתובה, אופי השיחות משתנה ונושאי הפניות מגוונים מאו. זה מצריך הכשרה תמידית של העובדים ולימוד תחומים חדשים כחלק מהשגרה. בעיניי, הכי נכון זה לחלק את תחום הכשרת העובדים ל-2 אפיקים: הכשרה פרטנית של עובדים או מנהלים והכשרות קבוצתיות מותאמות. באופן עקרוני, הכשרה של עובד בודד מצריכה יותר משאבים אך נעשית בצורה יותר יסודית ויעילה המותאמת בדיוק לצורכי העובד. הכשרה קבוצתית לרב נעשית בעקבות צורך ארגוני כגון מערכת מידע חדשה / מוצר חדש / פונקציות חדשות / נהלי עבודה וכו'.
כמו בכל תחום תכנון ההדרכה חשוב לא פחות מהביצוע, וזה בעיניי המפתח להכשרה יעילה לאורך זמן ובשוטף.

מה מושך אותך לעולם המוקדים?

אני אוהבת אתגרים במיוחד כאלו שמצריכים ממני לעמוד ביעדים.

מה קורה עם המוקד שלך בימים אלו? איך אתם מתמודדים עם הקורונה?

בחודש מאי ויוני כל עובדי המוקד יצאו לחל"ת כולל מנהלי המוקדים. נשארנו אנחנו – חברי ההנהלה במתכונת מצומצמת ונתנו מענה לכל הפניות. מאז חלו עוד שינויים וכאמור, בשלב זה אני מחפשת עבודה. במקביל אני מנצלת את הזמן ללמוד תחומים חדשים באופן עצמאי – לשכת התעסוקה העלתה מקבץ קורסים חינמיים וחלקם מאוד מעניינים למשל טיפול בהתנגדויות. במקביל, אני במרתון לסיום סמסטר אחרון בתואר במנהל עסקים ולוגיסטיקה ובזמן שנותר חורשת על הנטפליקס. ולפעמים אני גם סתם מתבטלת ונהנית מההפוגה 🙂

אם לא היית מנהל.ת מוקד, היית..

מאלפת כלבים, פותחת פנסיון, אולי אפילו רשת. יש לי כלבה מהממת, גורה בת 10 חודשים, אימצתי אותה מגג לחיות בגיל חודשיים ועכשיו היא גדלה למשקל של 30 קילו. ככה שיש לי משיכה מאוד גדולה לעולם הזה.

עצה לחיים טובים?

התחילו את יומכם עם המשפט הבא : "המטרה שלי היום היא….. ". נצלו את החיים במלואם והכי חשוב תהנו על הדרך. אני משתמשת בזה בעצמי, זה משהו שאמא שלי לימדה אותי, לקום עם מטרה בבוקר ולדאוג גם להשיג אותה. בימים מורכבים בניהול המוקד הצבתי לעצמי יעדים למרות המורכבות, שהמחלקות יסיימו את היום עם חיוך (ארטיקים במפתיע תמיד עושה את העבודה) וסיום המטלות של כלל הצוותים.

 

אביטל היקרה, תודה על השיתוף, גם המקצועי וגם האישי!
אני בטוחה שהניסיון שצברת והאהבה שלך לעולם המוקדים תסייע לך למצוא את המוקד הבא שלך 🙂
תודה לך להתראות בקרוב,
אורית


  1. רוצה לקחת חלק פעיל בקהילת מנהלי המוקדים?
    צרו עמנו קשר– בשביל זה אנחנו כאן!