אם כבר יש לך ניסיון ניהולי של שנה או יותר בטח כבר הבנת שהובלת תהליכי שינוי במוקד זה עניין שבשגרה.

המעבר מהתכנון לביצוע מיטבי הוא המעבר המורכב – בכל שינוי

המוקד נדרש להתמודד כל הזמן עם שינויים בהתנהלות, בתהליכי עבודה, במוצרים/שירותים, בדעת קהל ולקוחות ועוד. וכך יוצא, שאם במודע ואם לא, מנהלי מוקדים נמצאים בתהליכי הטמעה של שינויים כל הזמן.
אני נתקלת לא פעם בשאלות על דרכי הטמעה מיטביות, לרוב הנושא עולה בהיבטים של הטמעת מיומנויות שירות או מכירות בקרב נציגים אבל אם חושבים על זה, כל שינוי בדרכי ההתנהלות מצריך הטמעה וטכניקות תומכות, המאמר הזה נועד לשם כך. אז הנה כמה כיוונים שיוכלו לסייע לכם בשינוי הבא שתרצו להוביל במוקד בהצלחה, בבקשה –

 

  1. 1. לא הכל בבת אחת:  אחד המפתחות המרכזיים בהטמעת שינויים קשור במינונים. נכון שלפעמים נורא מתחשק לנו לעשות בליץ גדול ולייצר שיטת עבודה או התנהלות חדשה. בפועל, זה אף פעם לא יכול לקרות כך. אחד הדברים שהכי קשה לשנות זה הרגלים אנושיים. וזה בכלל לא משנה אם זה אופן מענה או דרך טיפול, הנציגים שלכם פועלים באופן שיטתי וחוזר בדרך מסוימת וכדי לשנות את זה צריך זמן וגם יכולת הכלה. אם המוקד שלך נמצא כעת במסגרת של המון שינויים במקביל, חשוב לקחת בחשבון שעומס השינויים מכביד על משימת ההטמעה ולבחור באופן מושכל ובהיר במה תרצו להיות מושקעים יותר בכל נקודת זמן. או בקיצור – מינונים חברים – מינונים!

יש שינויים שרק נראים לך קטנים

2. תקשור רציף ובהיר: הוא המפתח לכל תהליך שינוי שתרצו להטמיע. הצהרה בהירה וברורה של המטרות שלכם והכוונות שלכם משמעותית מאוד כדי שהנציגים יבינו את המניעים לשינוי, הציפיה מהשינוי והחשיבות שאתם מקנים לנושא. הרבה פעמים אני נתקלת במנהלים עמוסים שלא מוצאים את הזמן לתקשר באופן רותם את השינויים שהם רוצים לבצע ואז קורה מצב ששינוי מאוד משמעותי בדרכי התנהלות הנציג עובר בהודעת וואטסאפ או בתדריך בוקר ומקבל מצד הנציגים את אותה החשיבות שבה הוצג באופן העברה… במילים אחרות – חשוב לכם?! תדגישו-תבטאו במילים ותציינו בפני כולם ובאופן ישיר. זה לא יקרה רק כי אמרת כן?!

 

3. צפו להתנגדויות ולקשיים בדרך: פעמים רבות אני פוגשת אתכם ברגע של פליאה ואי הבנה – כיצד יכול להיות שהשינוי שדרשתי לא הוטמע?! ובכן חברים, אם אתם שכחתם מזה, כולם שכחו מזה. השכחה לא נובעת מחוסר איכפתיות ויכול להיות שעבדתם 'לפי הספר' והדגשתם הכל בבהירות וברצינות, תקשרתם, נימקתם ופירטתם רציונל, הצעת שינוי מיטיב ומשמעותי והוא עדיין לא קורה. למה? פשוט כי ציפיתם שהוא יקרה..
שינויים מעוררים בנו התנגדות, גם אם אנחנו מבינים בבירור כמה הם יכולים לתרום לנו. שינויים מציפים אותנו קושי
(כל אחד בהתאם לאופיו כמובן) ולא, לא עוברים חלק אף פעם. אז אם אתם עומדים בפני שינוי היו מוכנים גם להתנגדויות. יותר מזה, אני מציעה לכם ללכת ולחפש את ההתנגדויות הללו באופן יזום, כדי שיתגלו בפניכם וכדי שתוכלו לנטרל אותם. חוסר שיתוף פעולה/חוסר יישום זו גם התנגדות וזו לא הדרך בה תרצו שהנציגים שלכם ינקטו.

 

הטמעה זו הדרך לגרום לדברים לקרות. נקודה.

הטמעת שינויים, בהמשך ישיר לתחילת המאמר הזה היא משימה בעלת חשיבות רבה בפעילויות מוקדיות.
מנסיוני בליווי מנהלים במוקדים אני יכולה להבטיח לכם שמיומנויות הניהול שלכם ישתכללו פלאים רק מההתנסויות הללו של הטמעת שינויים ולכן אני ממליצה לכם לא להמנע מכך אלא להיפך – לגשת לנושא ולהתמודד איתו בידיעה שפירות הלמידה והניסיון ילוו אתכם עוד שנים רבות כמנהלים ומנהלות.
אז, איפה ההטמעה עוד לא הושלמה? התחילו משם ובהצלחה!

מקווה שנתרמת,
אורית מאוטוריטה

הגיע הזמן לפיתוח ושכלול ניהול המוקד?
צרו עמנו קשר– בשביל זה אנחנו כאן!