קשה לגייס נציגים בימים אלו. אנחנו שומעים את זה מכל עבר.
האפשרות לקבלת דמי אבטלה, נכון להיום עד יוני 2021, הופכת את החזרה למעגל העבודה לאפשרות ולא להכרח, עבור חלק מהמובטלים.

  1. יש מבקשי עבודה חדשים במגרש המוקדי

    יש מבקשי עבודה חדשים במגרש המוקדי

    לצד זה, עולם המוקדים, הנשען לא מעט על עובדים בלתי מיומנים שאינם זקוקים לניסיון עבודה קודם, נמצא בתקופה של שינויים רבים והשחקן החדש בדמות דמי אבטלה מאתגר עוד יותר את הצורך התמידי בגיוס עובדים למוקדים.
    אבל עולם המוקדים, כחלק מעולם העבודה בכללותו, נמצא בתהליך שינוי ברור.
    בעוד מבנה המשרות ותנאי העבודה כבר השתנו משמעותית במוקדים רבים (לעבודה שחלקה או כולה מהבית) ובמוקדים רבים עדיין מגבשים את תפישת הפעלה המיטבית של ניהול מרחוק, גם המרכיב האנושי הפוטנציאלי לעבודה במוקד משתנה ומשנה את פני המשחק כולו.
    החידוש המרכזי של שנת 2020 על היתרונות הגלומים בעבודה מהבית;
    חיסכון המשאבים לארגון ולעובד, היכולת לנהל אורח חיים מאוזן יותר של עבודה-בית, יכולת ניהול מיטבית של עומסי שיחות ורווחיות פוטנציאלית גבוהה יותר, כל אלו הם חלק משינוי תפישתי מעמיק שעובר על שוק העבודה.
    ארגונים, בדגש על מוקדים, שישכילו לזהות את קבוצות האוכלוסייה החדשות שהעבודה במוקד (עם שינויה) הפכה למתאימה להם יוכלו להתמודד באופן מיטבי עם משבר הגיוס התמידי ויותר מכך, להשפיע על שינוי המרקם המוקדי בכללותו.

ובנימה זו אני מזמינה אתכם לחשוב אחרת על המשרות המוקדיות ולחשוב לעומק על האופן בו השינויים בשוק העבודה יכולים לתרום לפעילות המוקדית שלכם. הנה 4 נקודות מבט שונות שכדאי לקחת בחשבון, בבקשה:

  1. 1. ממשיכים לתרגל גמישות

  2. מגוון גדול יותר של יכולות ומיומנויות במוקד

    והפעם הכוונה היא לגמישות במשרות שאתם מציעים!
    עכשיו משנפתח הסכר ועבודה מרחוק כבר לא נראית כמו איזה 'רעיון מופרך שלעולם לא יקרה אצלנו….'
    זה הזמן לבחון מחדש את המשרות המוצעות במוקד. האם כלל בעלי התפקידים צריכים להיות במוקד? האם כל הזמן? האם יש מקום לשנות את שעות המשמרת? אולי זה אפילו עדיף? האם יש ימים/שעות/תקופות שניתן מראש לאפשר בהם עבודה מהבית?

  3. ככל שתהפכו את המשרה לגמישה יותר ופחות תבניתית תוכלו גם להתבלט מעל מעסיקים אחרים, גם למשוך כוח עבודה מגוון יותר ואולי אפילו מיומן יותר וייתכן מאוד שגם תוכלו לשמר נציגים למשכי זמן ארוכים יותר!
    מה אתם אומרים, שווה לחשוב על זה?
  4. 2. מבטיחים יציבות לאורך זמן

    אם יש משהו שהתקופה הזו גרמה לכולנו להעריך יותר זה – יציבות. גם בני דור ה-Y, ששונים בנושא זה מבני דור ה-Z, מחפשים יותר יציבות בימים אלו. היציבות התעסוקתית היא זו שתהפוך אותם לחיוניים גם במקרים של מצבי חירום לאומיים ו/או גלובליים. הארגון שלכם הוא כזה? מעולה! זה בהחלט משהו להתהדר בו. אם המוקדים שלכם המשיכו לעבוד, שינו מתכונת אך המשיכו להיות חיוניים, זה בהחלט משהו להדגיש ולהתפאר בשיח עם מבקשי עבודה. כאמור, הבטחת היציבות היא אחת מההבטחות המבוקשות בתקופה זו ובעוד האבטלה תסתיים יום אחד וכולם יצטרכו לצאת ולמצוא עבודה, יהיו כאלו שיעבדו באופן רציף ובטוח. בהחלט משהו לדבר עליו.

    3. מלמדים מקצוע ומשלבים בענף

    גמישות כמו שרק מוקד יודע להציע!

    כבר פחות ופחות נשמעים הקולות שרואים בעבודה במוקד כ'עבודה זמנית' או- 'תחנה שחולפים בה..'
    מוקדים רבים מאוישים על ידי קבוצות גיל שונות ומגוונות שכבר לא נמצאות בדרך ל'טיול הגדול' או נמצאות ב'תקופת התואר'. הסטיגמה עדיין לא נעלמה באופן כליל אך בהחלט אינה מוכחת במציאות כפי שהייתה בעבר.
    זה מאוד משמח כי הגיוון במרקם האנושי יכול לתרום מאוד למוקד (ובכלל!).
    השינוי במתכונת המשרה המוקדית הופכת את המשרה לאטרקטיבית עבור קבוצות אוכלוסייה רבות ושונות וכך גם לשיוך הענפי, עולם התוכן המקצועי, ישנה חשיבות רבה יותר.
    אם כן, זה הזמן לבחון עד כמה אתם מממשים את מלוא הפוטנציאל מהשייכות הענפית של המוקד.
    עד כמה אתם מגישים את המשרה המוקדית כהזדמנות להשתלבות וצבירת ניסיון בעולם התוכן המקצועי.
    זה אכן מה שקורה בפועל, השאלה היא האם אתם משתמשים בזה לטובתכם?
    ייתכן מאוד וסביר להניח שמבקשי העבודה 'החדשים' במוקדים ישקלו גם את השיוך הענפי ועולם התוכן המקצועי כבעל משקל בהחלטתם וזה יכול להיות מכפיל הכוח שחיפשתם לגיוס איכותי.

  5. 4. הופכים את המוקד לנקודת המוצא – להכל!

    • הצעת אופק קידום זה לא קונספט חדש אבל זה בהחלט משהו שנכון להדגיש אותו למול מבקשי העבודה החדשים במגרש המוקדים. גם במוקדים קטנים יש מקום להתקדמות וגם שאר המחלקות בחברה עשויות להעדיף עובדים שצמחו מהמוקד.

      הזדמנות לשינוי עמדות משמעותי בתפישת המוקד בארגון

      יתרה מכך, מעצם שינוי שיטות ההפעלה המוקדיות, חברות רבות יכולות לסמן יותר ויותר משרות ככאלו שהכניסה אליהן מחייבת מילוי תפקיד במוקד קודם לכן. מעבר ליכולת גבוהה יותר בגיוס ובצמצום משכי הכשרה והקניית מיומנויות, העבודה המעשית במוקד תתרום רבות לבעלי תפקידים המיועדים לעסוק בתקשורת עם לקוחות, גם אם באופן עקיף.
      בעיניי, זו גם דרך מצוינת 'להפוך את הקערה על פיה' ובארגונים רבים בהם המוקד נתפס כחלק משולי הפעילות או כמעין 'קופסא שחורה' שלא ברור עד הסוף מה מתרחש בה (ושני המקרים האלו נפוצים מאוד), אזי, מילוי משרה במוקד, לתקופה מוגבלת וידועה מראש, יכולה גם להיות מה שיעשה את כל ההבדל עבור הארגון כולו

    • לסיכום,
      עולם המוקדים כבר מכיר וחווה עליות ומורדות רבים בכל הקשור לאתגרי הגיוס.
      וגם לא אחת מרגיש כאילו נאמר כבר הכל על מאפייני המשרות במוקדים, אורך חיי הנציג ויכולת השימור במוקד.
      לצד זה, התקופה הנוכחית מביאה אוכלוסיות חדשות להתעניין במשרות מוקדיות.
      מוקדים שישכילו לתת מענה על הצרכים החדשים שהתהוו והפכו למשמעותיים יוכלו לגייס אוכלוסיות חדשות למוקדים שלהם, להגדיל את הגיוון, להרחיב את השונות ולצאת מכך מורווחים מאוד – בטווח הקצר והארוך.
    • אני מקווה שהמאמר הזה אפשר לפתוח ערוץ חשיבה נוסף על המשאב האנושי במוקד ועל המשרות המוקדיות.
      1. בהצלחה ונתראה בכנס לסיכום שנת 2020,
        אורית

  6. זה הזמן להתייעץ על אופן קידום המוקד בימים אלו ?
    צרו עמנו קשר– בשביל זה אנחנו כאן!