כן זה קשור

הכי אני אוהבת לשמוע ממנהלים ומנהלות על הניהול האותנטי שלהם.
אני לא אומרת את זה חלילה בזלזול, אני באמת שמחה לשמוע שאותנטיות היא ערך משמעותי למנהלות ומנהלים,
במיוחד בעידן הנוכחי בו לכל אחד.ת מאיתנו יש גם פרסונה דיגיטלית המופיעה בהקשרים שונים ומצבים שונים ברשתות החברתיות וניהול הרושם לעתים עלול להעיב על האותנטיות.
את המאמר הזה (ואת זה שיתפרסם בעקבותיו) חיברתי כדי לתרגם הלכה למעשה ניהול מוקדי אותנטי לקווים מעשיים וברורים מתוך המפגשים שלי עם מנהלות.ים. כדי שתהיה לך האפשרות למקם את עצמך על סקאלת הניהול האותנטי ולבחור מה הצעד הבא המתאים להתפתחות שלך, כי אין לנו באמת איזו נקודת סיום אחת, זוכר.ת?.
בבקשה –

  • מאפיינים התנהגותיים של מנהל.ת מוקד אותנטי.ת

    והנה תוספת חשובה, התומכים באותנטיות בניהול יספרו שהגישה הזו הופכת תפקידי ניהול לפחות שוחקים. העובדה שאנחנו לא 'משחקים' אף דמות ולא עסוקים בלייצר תדמית מאפשרת לנו לפעול ביותר קלילות ונינוחות ובהתאמה גם שביעות הרצון שלנו בתפקיד עולה. המאפיינים מטה עשויים להעלות לך בראש מנהל.ת שהכרת בעבר ואולי גם בהווה והכי טוב יהיה להסתכל על המאפיינים ללו ביחס לעצמינו 🙂 שימו לב שהפניה בלשון זכר ונקבה משתנה מטעמי גיוון והכללה ולא מעבר. קריאה נעימה.

  • 1. סט ערכים ברור ובלתי מתפשר

  • מנהל אותנטי מחזיק בסט ערכים ברור וידוע לכל. צוות העובדים והקולגות שלו יידע לספר מהם הערכים עליהם הוא לא מוכן להתפשר וכמובן גם יידע לומר שתוקפם של אותם ערכים נכון לכל מצב שעלה ויעלה בעתיד.
    לדוגמא: אם מנהל המוקד מחזיק בערך של שקיפות הוא יקפיד באופן תדיר לשתף ולחשוף את הצוות שלו למהלכים שמתרחשים בחברה, גם אם לא במוקד באופן ישיר. הוא ידבר על הצורך בשקיפות והעובדים שלו יידעו שזה ערך חשוב עבורו.
    דוגמא נוספת היא של מנהל מוקד שמאמין באחריותיות ולכן מעודד עובדים לשתף בפידבקים ודגשים שלהם על אופן שיפור תהליכי עבודה במוקד ואף מקפיד לבטא הערכה על שיתופים מסוג זה ולהוביל שינויים בעקבותיהם.
    שימו לב, החלק המשמעוי פה הוא החיבור הערכי הנדרש ולא בהכרח את הערכים עצמם המשתנים ממנהל אחד לשני.
    ועוד דבר, המנהל האותנטי יודע להתפשר אבל הפשרה לעולם לא תהא על ההיבט הערכי.
  • 2. הכרות עצמית מעמיקה וכנה

  • מנהלת אותנטית יודעת לספר על עצמה ועל סגנון הניהול שלה גם מעבר לפרטים הלכאורה טכניים ויבשים. בנוסף לשנות הניסיון בתפקיד וההתפתחות מתפקיד לתפקיד, המנהלת האותנטית תדע לספר מהן החוזקות שלה, היכן היא חלשה ובאילו עוד תחומים עליה להתפתח. וזה לא נגמר שםץ. ההכרות עמוקה עם עצמה מאפשרת למה גם לזהות את אופי מערכות היחסים השונות שיש לה עם צוות המוקד וגם לדעת לבטא את הסיבות לחיבורים ולמידת הקרבה המשתנה.
    מנהלת אותנטית מכירה את עצמה ומודעת למה מפעיל אותה/מלחיץ אותה/משמח אותה/מרגיע אותה ועוד.
    כתוצאה מכך היא גם תרגיש בנוח ותדע להאציל סמכויות בנושאים בהם היא פחות חזקה וזקוקה לתמיכה.

  • 3. מיקוד במטרה מעל האינטרס האישי

  • נשמע מפוצץ נכון? אז בואו נפשט את זה. מנהלים אותנטיים הם מנהלים ממוקדי מטרה, הם מובילים תהליכי שינוי במוקד שלהם כשהם חדורי כוונה לשיפור ופיתוח המוקד ורואים את הצלחת התהליך כהצלחתו של המוקד ושל הצוות כולו. הם רואים לנגד עיניהם את טובת הכלל ומתוך כך מונעים לפעול. האינטרסים האישיים שלהם הם לא אלו שמנחים אותם ולכן הם לעיתים חוששים פחות לקחת סיכונים. מנהל אותנטי ממוקד מטרה יידע להעריך ולהכיר במאמץ שמשקיעים חברי צוות המוקד (בפרט או ככלל) במסגרת תהליך שינוי. הוא יידע להצביע על תרומתם הרבה להצלחת התהליך ולא יזקוף את ההצלחה לזכותו האישית.

ישנם עוד מאפיינים רבים למנהלים המאופיינים בסגנון אותנטי ובקרוב יעלה עוד מאמר בנושא.
לפני סיום חשוב לי להדגיש, סגנון ניהול אותנטי הוא לא הסגנון היחיד ולא בהכרח מתאים לכולם.
לכל אחד מאיתנו מאפיינים שונים שיכולים להפוך אותנו למנהלים טובים יותר.
ולצד זה, תמיד כדאי להתנסות בגישות שונות ולראות איך זה משפיע על הניהול שלנו 🙂

המאמר הבא באותו נושא יעסוק בדרכים לפתח את האותנטיות שלנו בניהול המוקד – המשיכו לעקוב!
להת',
אורית מאוטוריטה

 

הגיע הזמן לפיתוח ארגז הכלים לניהול המוקד?
צרו עמנו קשר– בשביל זה אנחנו כאן!