
להצמיח אותם זה לצמוח בעצמך
5 מרכיבים מעשיים לשיחת 1:1 אפקטיבית
-
1. מקפיד.ה על מסגרת קבועה וברורה:
-
המטרה המרכזית היא לייצר סביבה שמעבירה מסר ברור של השקעת זמן ותשומת לב שלך במנהל.ת הצוות. לכן חשוב להקפיד על מועד פגישה קבוע, אותו יום ושעה, אותו משך זמן. גם המיקום צריך להיות קבוע. כמו בכל פגישה, אני מציעה להקפיד על ניתוק מהמכשיר הנייד, להצטייד בדף ועט ולהסיר את החוצץ הקבוע של מסך המחשב שנמצא מולינו כל היום, אלו כבר תנאים מאפשרים טובים. כאמור, נרצה לייצר תחושה של תשומת לב אישית; קשר עין, סטינג מתאים והקפדה על התנאים המתאימים הכרחית לשלב זה.
את לא פה רק כדי לספק מענה תפעולי
-
2. מתחיל.ה בשאלה שמעבירה את השליטה לצד השני:
- ככלל, נרצה להעביר את האחריות לנושאי הדיון בפגישה לידי המנהל.ת הנחנכ.ת. להתחיל בשאלה מסייע לך בדיוק בכך. שאלה כמו – 'מה הנושא המרכזי שלנו לפגישה היום?' או – 'על מה נדבר היום?' או – 'באיזה נושא תרצה להתחיל?'. כל אלו נועדו לאפשר למנהל.ת שלך לספר מה הדבר שהכי מעסיק אותו.ה, לשים אותו או אותה במרכז, במקום משתף ויוזם ולא רק במקום מגיב, שלא לומר מתגונן. זו גם הזדמנות עבורך לצמצם את פערי הידע שיש לך ביחס לתפקוד שלו או שלה. מהתשובות כבר תדע.י במה כדאי להתמקד.
-
3. מקפיד.ה על מעבר בין המישורים השונים:
-
הכוונה כאן היא שעליך לנהל שיח ולברר את מיקומו של המנהל הנחנך ב-3 מישורים ובסדר ברור. ראשית וזה חשוב, נעסוק באדם, במישור הרגשי. חשוב להתחיל בלבדוק מה שלום המנהל.ת היושב.ת מולך. איך הוא או היא מרגיש.ה, מה רמת האנרגיה שלו.ה והתחושה הכללית שלו.ה במוקד. זו לא שאלת נימוס (!) אלא שאלה אמיתית שנועדה לסייע לך להבין את מצבו של המנהל שמולך. מהבירור ברמה האישית כדאי לעבור ולהתייחס למצב הצוות; איך הצוות מתפקד? האם יש נציג שמצריך תשומת לב מיוחדת או שמציב קושי כזה או אחר? זה הזמן לשמוע על ההתמודדות שלו.ה עם הצוות.
לחנוך מנהליםות זו לא משימה פשוטה
-
4. מקפיד.ה לחנוך להתמודדות ולא לעבור למצב פתרון בעיות:
-
5. סיום מחייב ומעשי

להשקיע בסטינג
