המשפט הזה נאמר לי בשבוע שעבר כאשר שאלתי מנהלת שאני מלווה האם מנהל המחלקה תחתיה יכול לקחת על עצמו משימה בוערת של פיתוח מיומנויות השירות של צוות המוקד.

 

אולי עכשיו עובר לך בראש 'איזה מן דבר זה?! כל מנהל.ת צריך לדעת להעניק כלים שירותיים לצוות שלו…'.
אני מבינה את הגישה הזו ולצד זה מכירה גם את המציאות בשטח. ומה קורה בשטח.

בפועל יש לא מעט מנהלות ומנהלים שממלאים תפקידי ניהול כבר שנים רבות (כי תפקיד ניהול מוקד הוא לרוב תפקיד רוחבי שמבצעים יותר מפעם אחת) ולא נשארה להם סבלנות לעסוק בהיבטים האלו של – מיומנויות הובלת שיחה, תקשורת אמפתית, טיפול בהתנגדויות ועוד. נורא קל לשפוט את זה מהצד אבל כשאני פוגשת אתכם.ן אני לגמרי מבינה את השחיקה ויותר מכך מעריכה את החשיבות הניתנת לתהליכי החניכה האלו וכן – הדרך להטמעה דורשת הרבה סבלנות והתמדה!

 

לצד המנהלים.ות הללו יש גם את אלו שלמולם.ן מטרות מוקדיות רחבות יותר כמו  – הטמעת מערכת חדשה לניהול המוקד, שינוי המבנה המוקד, פיתוח מנהלים ועוד. אלו מנהלות ומנהלים שמבינים.ות שאי אפשר לעשות הכל – ביחד.

וכמובן שיש את אלו שהם גם וגם – לא פנויות ופנויים ולא בנויות ובנויים.
הגדולה בעיניי היא לאו דווקא להיות פנוי.ה ובנוי.ה להכל כל הזמן אלא להכיר במצב הזמני כרגע, לא לחשוש להודות בדברים ולמצוא פתרונות שיאפשרו לחסרים הזמניים שלכם לא לפגוע בפיתוח המוקד.
וכבוד למנהלת שאני מלווה שמסוגלת להתבונן במנהלים תחתיה ולהכיר ביכולותיהם בלי שיפוטיות 😊

 

ומה איתך? פנוי ללמידה תמציתית אונליין? בנויה ללמידה חדשה?
ב-22/5 אני פותחת מחזור נוסף של קורס מנהלי מוקדים.
הקורס מתחיל במאי ומסתיים ביוני. קח.י רגע לחשוב על זה ואם זה מתאים – אני כאן!

אורית מאוטוריטה.

הגיע הזמן לפיתוח ארגז הכלים לניהול המוקד?
צרו עמנו קשר– בשביל זה אנחנו כאן!