כמה פעמים כבר ידעת מראש אילו התנגדויות מחכות לך (וממי) בהודעה על שינוי כלשהו שצפוי לקרות במוקד?
כמה פעמים קרה לך שהגעת לרגע שכבר נמאס לך להתמודד עם אותם מתנגדים? שפשוט עייפו אותך?

בין אם זה שינוי מודל התגמול של צוות המוקד, הטמעה ראשונית של בוט במענה, שינוי כללי הזמינות במוקד או אופן ניהול השיחה. בכל מקרה שלא יהיה, בנוסף לסימני השאלה הטבעיים של 'האם המהלך שאני עושה נכון? והאם אני פועל.ת נכון?' יש גם את ההתמודדות עם ההתנגדויות שעולות מתוך צוות המוקד.

וההתנגדויות הללו, בעלי.ות הניסיון כבר יידעו להסביר, יעלו תמיד!
ליוויתי כבר מאות מהלכים של שינוי ופיתוח מוקדיים, לא משנה כמה תתאמצו – התנגדויות תמיד תפגשו.
גם במהלכים שבאופן ברור ופשוט משפרים ומקלים על תנאי העבודה במוקד, עצם השינוי מייצר התנגדות!

החזרתיות המאפיינת את העבודה המוקדית היא גם אחת הסיבות המרכזיות לקושי ליישם שינויים במוקד.
פעולה חזרתית במהרה הופכת לאוטומטית וכמה קשה לשנות התנהגויות אוטומטיות כולנו יודעים היטב על בשרינו, מחיינו האישיים והמקצועיים כאחד.
ועדיין, כדי להצליח להוביל שינוי אי אפשר בשום פנים ואופן שלא להשלים את תהליך ההטמעה;
להתמודד עם ההתנגדויות, לפרק אותן, להתמיד ולהיות עקבייםות, לחזור שוב ושוב על המסרים, לאכוף ולוודא יישום תקין ולהבין שה-כ-ל דורש תחזוקה.
נשמע מורכב? זה באמת לא פשוט בכלל.

אבל אז מגיע הרגע הזה, פתאום, בהפתעה, אחרי שכבר התרגלת לקושי ואפילו למאבק.. ופתאום נהיה כיף!
מתישהו מבלי שתשימו לב, ההתנגדויות יישחקו כל כך שפשוט ייעלמו ותתחילו להנות הרבה יותר מפירות עמלכםן.

אם זה תהליך של רתימת הצוות הניהולי שלכםן או תהליך של שינוי המבנה המוקדי, אם מדובר בשינוי בתהליכי הטיפול עצמם או בשיטת המדידה, מתישהו יגיע הרגע בו תחושו יותר רווחה, אני מבטיחה.
אני באמת מבטיחה.
אז הפוסט הזה נועד לכל מי שלא מרגיש.ה כיף בימים אלו במוקד,
לכל מי שבדיוק בדיוק עכשיו נמצא.ת בתוך תהליך של שינוי.
זכרו שבתוך החששות, סימני השאלה וההתמודדות עם המתנגדים, הדבר הכי חשוב לעשות הוא להמשיך לנוע;
בהקשבה, בפתיחות ומתוך נאמנות למטרות שהצבתםן לעצמיכםן.
עוד מעט, בלי שתשימו לב, פתאום, יהיה כיף!

 

הגיע הזמן לפיתוח ארגז הכלים לניהול המוקד?
צרו עמנו קשר– בשביל זה אנחנו כאן!