במהלך הימים הקשים שעוברים עלינו רבים ורבות מאיתנו חוויםות גם אובדן אישי של א.נשים קרוביםות: בני.ות משפחה קרובה ורחוקה, חבריםות מהעבר והווה, מכריםות וקולגות.
כולנו שותפיםות לאבל. העצב כבד והכאב עמוק ורוב הזמן אנחנו נותריםות ללא מילים.
כדי להקל על המציאות הקשה הזו ולו במעט הנה כמה פעולות שכדאי לקדם מול עובדיםות אבליםות.
אני מאמינה שכל מי שיכול.ה עוסק בתמיכה כרגע ושריכוז ההכוונות מטה יוכל לסייע בהתמודדות הקשה והמורכבת הזו. קריאה מועילה ובשורות טובות.

5 הכוונות מעשיות למנהליםות לעובדיםות אבליםות

1. לשאול באופן מפורש לצרכים ולהיות נגישים למענה בכל עת

כל אחד מאיתנו מתמודד.ת ומגיב.ה אחרת למצב הנוכחי ולאבל שמתלווה אליו. חשוב לבדוק עם העובדיםות מה הםן צריכיםות ומה יוכל לתמוך בהםן; חומרית ומנטלית. לא בהכרח שתקבלו תשובה באופן מיידי וחשוב להשאיר לעובד.ת דלת פתוחה לשוב ולהציף צרכים בכל שלב. הביעו מדיניות דלת פתוחה ולב פתוח במסרים שלכםן ובנכונות שלכםן להיות שם עבורםן.

2. לבקש רשות וליידע את שאר חברי הצוות

חלק מהתמיכה בעובדיםות שאיבדו את יקיריהםן מגיע מהצוות כולו. בקשו רשות מהעובד.ת האבל.ה לשתף את צוות המוקד וכשתקבלו לכך אישור דאגו ליידע את הצוות ולבקש מכולםן להביע רגישות ותמיכה. אני יודעת שזה נראה מובן מאליו לכולםן בימים אלו, בחרו את דרך הניסוח הנכונה לכםן, בכל מקרה לאמירה ניהולית בנושא יש השפעה חיובית והיא מחזקת את תחושת המחויבות של הצוות האחד לשני.ה וגם כקבוצה מלוכדת.

 

3. גלו גמישות בדרישות 

אנחנו עדיין בתוך אירוע מתגלגל ובתוכו לתהליך האבל שלבים משל עצמו. בכל הקשור לעובדיםות האבליםות גלו גמישות בהיקף השעות שאלו עובדיםות בכל משמרת, היקף המשמרות, רמת התפוקות ועוד.
משמרות במוקד יכולות להוות מפלט ואיוורור במידת מה ממצב המלחמה בו אנו מצויים ובכך גם להועיל לאלו שאיבדו את יקיריהםן ועדיין, חשוב לבטא הבנה לקשיים הגלומים במצב ולהיערך לגמישות בשעות והיקף עבודה מצופים.

4. הנגישו ערוצי תמיכה מקצועיים 

ישנם מקומות עבודה המציעים בימים אלו שירותי תמיכה של א.נשי מקצוע בנוסף למוקדי ופעילויות התמיכה השונים שהוקמו בימים אלו בהתארגנויות אזרחיות שונות. בכל מקרה, חשוב להנגיש לכלל העובדים את הכתובות הקיימות לקבלת תמיכה מקצועית בימים אלו ובמיוחד לעובדים והעובדות שחווים אובדן אישי. דרך אחת היא להכין קובץ מתעדכן של פעילויות תמיכה והנגשתו לכלל הצוות. יש עוד דרכים רבות להנגשה ובלבד שנזכיר בכל הזדמנות שיש איך להיתמך וחשוב להיתמך.

5. בצעו בדיקות תכופות לשלומםן והקשיבו בכל עת 

גם אם העובדיםות הללו נמצאים כרגע בבית וגם אם עובדיםות מהמוקד חשוב לבדוק לשלומםן בתכיפות גבוהה יותר. המינון הינו לפי שיקול הדעת שלכםן אבל לפחות 3 פעמים במהלך משמרת. בסיום משמרת חשוב גם לבדוק עם העובד.ת איך עברו את היום ולוודא שהנוכחות בעבודה אכן מסייעת להםן. בכל שלב זכרו שפניה כזו עשויה לכלול גם שיתוף ומצריכה אתכםן להגיע מוכנים להקשבה עמוקה. לשאול לשלום עובדינו במצב הנוכחי מחייב פניות להקשבה ובוודאי שלאלו האבליםות.

אני מקפידה לכתוב תמציתי בימים אלו, אני יודעת שמידת הקשב של כולנו מוגבלת מאוד כרגע.
להרחבה ופירוט או כל תמיכה נוספת – אנא צרו עמי קשר.
***
שנראה ימים טובים יותר במהרה.
תמיד איתכםן,
אורית מאוטוריטה

הגיע הזמן לפיתוח ארגז הכלים לניהול המוקד?
צרו עמנו קשר– בשביל זה אנחנו כאן!