1. המוקד שלכם שונה, זה נכון, המוקד שלכם אחר.
    אני שומעת את זה ומגיבה לזה לפחות פעם אחת בשבוע, מזה שבע שנים.
    אין מנהלת או מנהל מוקד שלא אמרו לי את זה מיד עם תחילת היכרותנו ואני מיד מסכימה.
    המוקד שלכם אחר ושונה, מאוד שונה! אבל ביניכם יש קווי דמיון לא מעטים כלל.
    הנה לכם 7 מאפיינים של מנהלי מוקדים, כן, כן, גם שלכם!
    כי גם כשהמוקד שלכם הוא אחר, אתם, קצת-טיפה-לא מעט בכלל, דומים!
    היה לי קשה לבחור וזה לא היה פשוט אבל הנה זה בא, בבקשה –

    1. 1.נגישים, לא זמינים, נגישים:

    2. אפשר לדבר איתכם ואתם נוטים להזכיר ולציין את זה לא מעט. וכתוצאה, אתם באמת מוצאים את עצמיכם לעיתים בשיחות אישיות שלא האמנתם שתקלעו אליהן…לעיתים קרובות מהווים תמיכה בתחומים שונים שאינם קשורים בכלל למוקד (עניינים בבית, מצב רפואי, מצב כלכלי ומה לא?!) ועדיין אתם שמחים להיות שם. הזמינות שלכם קצת בעייתית, בכל זאת יש לכם הרבה דברים על הראש, אבל אתם מוצאים את הזמן לבסוף ומקשיבים ומדברים ונותנים מקום. אתם כתובת שניתן להיעזר בה והאנשים שלכם יודעים את זה.
    3. לפעמים אתם ממציאים את הגלגל ולפעמים אתם הגלגל עצמו

    1. 2. להחליט-ליישם, אין רווח באמצע:

    2. אתם חזקים מאוד בצד המשימתי שלכם. אם הגעתם למסקנה מעשית מסוימת אתם מיד רוצים ליישם אותה. הצורך לבצע בוער בכם יותר מכל. לפעמים זה משרת אתכם כי אתם גורמים לדברים לקרות! ולפעמים מתברר שמיהרתם לפעול והיה עדיף, לרגע, להשתהות. מתי ייקח לכם הכי פחות זמן? בדר"כ כשמדובר בנושא חדש שעוד לא קיים במוקד, אז אתם טילללללל. מתי ייקח לכם יותר זמן ליישם? בדרך כלל כשמדובר בלשנות מצב קיים.

     

    1. 3. מולטי-טאס-KING או QUEEN:

    2. לקפוץ מדבר לדבר – יש דרך אחרת?

      הדעות חלוקות אם זה טוב או לא אבל בפועל רובכם עושים מס' דברים במקביל; מנהלים כמה שיחות, מובילים כמה מהלכים ועכשיו עם השינוי במיקום הפיזי שלנו בעקבות הקורונה – גם נמצאים בכמה מקומות ? מה לעשות? רובכם לא יודעים בכלל לעשות דבר אחד כל פעם. מי שיושב מולכם (בעבודה או בבית) צריך להבין שזה בסדר, אתם עדיין מקשיבים, גם אם אתם עושים משהו אחר במקביל.. חלקכם ממש מקפידים לנסות ולהיגמל מההרגל הזה וזה לא פשוט. כי, במילים אחרות, חלק נכבד מהזמן – אתם הפרעת קשב מהלכת.

     

    1. 4. כל יום הוא עולם ומלואו:

    2. לקום בבוקר ולגלות שכל מה שתכננת לא רלוונטי, אירוע די שכיח בחיי העבודה שלכם. עוד הרבה לפני הקורונה, ניהול מוקד לימד אתכם שבכל רגע נתון הכל יכול להשתנות ובאופן בלתי צפוי. אתם מכירים היטב את המצבים האלו שהכל פתאום נכנס לאיזה סחרור שלא צפיתם (ובסוד, בלי לספר לאף אחד, יש מצב שאתם קצת מכורים לזה…) כשיום שעובר יחסית בהתאם למתוכנן והספקתם בו כל מה שרציתם אתם די מופתעים ודי מסופקים מעצמיכם, אבל בסתר ליבכם חולף איזה חשש ששמא זהו השקט שלפני הסערה.
      וכשהסערה מגיעה תהיו הראשונים להכריז שצפיתם את זה מגיע ?
  2. ממתינים בציפיה – השקט שלפני הסערה

    1. 5. בעלי יכולת גבוהה (וגם אהבה) לזיהוי כוכבים – אלו שנוסקים ואלו שנופלים:

    2. רבות כבר דובר על הניבוי הזה שגורם לעובדים שלנו להצליח או להיכשל… אבל אם יש משהו שאתם, מנהלי מוקדים, אוהבים לעשות זה לאתר, לפעמים באופן לא מודע, את העתיד הצפוי לנציגים במוקד שלכם. 'אני אומרת שהוא לא ישרוד יותר מ-3 חודשים, הוא יקום בעצמו ויילך…', 'אם היא תמשיך ככה היא תתקדם מהר מאוד', וכיוצא בזה.. חוזי עתידות ומנבאי גורלות.
      לא לוקח לכם הרבה זמן להחליט מי ישרוד ומי לא, מי יהפוך לכוכב על ורק זקוק לטיפוח ומי עתיד לעשות לכם צרות. אתם אוהבים לנבא ולחזות וואללה, לרוב, מניסיוני, אתם גם צודקים!

      1. 6. לפעמים צריך להמציא את הגלגל מחדש ולפעמים אתם הגלגל בעצמו:

      2. להניע את כל האופרציה הזו, כ-ל הזמן, קדימה

        גם אם אין לכם כוח והתייבש לכם כבר לחלוטין מאגר הרעיונות היצירתיים לאיך מחדשים-מניעים-מרימים-שוברים שגרה והופכים את היום לשונה מאתמול.. גם כשזה קורה, אתם יודעים שזה עליכם! מקוששים מפה ומשם, רואים פתאום משהו בטלוויזיה, מתייעצים עם אחרים, אבל אתם יודעים שגם את הגלגל הבא אתם תניעו וזה תמיד קורה כך מחדש.
        ולפעמים, גם אם עוד לא שמתם לב לזה, אתם הגלגל בעצמו ובימים שאתם מגיעים למוקד מלאי אנרגיות ושמחים הכל מתגלגל סביבכם באותה האנרגיה, לא ככה?

    1. 7. מדברים תכל'ס – למה צריך את כל השאר?:

    2. זהו חברים, אחד מהמאפיינים המרכזיים שלכם. גם אלו מבינכם שמחזיקים במידת סבלנות גבוהה אוהבים שמדברים איתם בשורות תחתונות, ישר ולעניין. ומניסיוני, זה מאפיין שיישאר אתכם גם אחרי שתסיימו את תפקידכם בניהול מוקדים ותעברו לתפקידים בכירים יותר. אתכם צריך לדבר ברור, בלי סיבובים מיותרים. אתם תבינו-תפנימו-תגיבו ותתקדמו הלאה. לרוב אתם לא מוצאים טעם להאריך ולהאריך במילים והסברים, המסרים שלכם עוברים פשוט וברור, ישיר וחד. למה לבזבז את הזמן?
    3. מי ישרוד ומי לא… מתרגילי החיזוי האהובים 🙂

  3. עד כאן להפעם למרות שיש עוד הרבה מה לומר על המאפיינים המרכזיים והשכיחים שלכם – מנהלי מוקדים. אולי הצלחתי, קצת קצת, להראות שלמרות שהמוקד שלכם שונה, אתם קצת יותר דומים ממה שחשבתם.
    מוזמנים לשלוח בוואטספ את הלינק למאמר הזה למנהלים שלכם ולאלו שתחתיכם וגם לקולגות. ויודעים משהו, נראה לי שגם מי שפוגש אתכם מחוץ לעבודה יוכל ללמוד משהו מהאפיון הזה, לא?.
  4. להתראות בקרוב,
  5. אורית אוטוריטה

  6. זה הזמן להתייעץ על אופן קידום המוקד בימים אלו ?
    צרו עמנו קשר– בשביל זה אנחנו כאן!