עסק, בשוק התחרותי הקיים היום, אתה חייב לייצר ולשמור כל הזמן על בידול ביחס למתחרים שלך ולהעניק ללקוחותיך ערך מוסף ייחודי. לשם כך אתה נדרש לחדש ולהתחדש כל הזמן; בשירותים, במוצרים, במבצעים – בהכול.

 

בידול עסקי

למרות הדעה הרווחת, חדשנות עסקית לא מחייבת תמיד השקעה מסיבית של משאבים כלכליים אבל בהחלט נדרשת עבודה מחשבתית שעבור רבים מאיתנו נופלת תחת ההגדרה 'לשבור את הראש'.

ריכזנו עבורך את חמשת השלבים החשובים ביותר לטיפוח חדשנות. אלו, יעזרו לך לשמור על העסק שלך יוצא דופן וייחודי כל הזמן וכתוצאה מכך כמובן גם להגדיל את מעגל לקוחותייך.

אז איך עושים את זה בעצם?

  1. 1. בחר משתתפים מגוונים: כמו בכל דבר כמעט, הגורם האנושי הוא המכריע להצלחה של התהליך. גייס לטובת הנושא 3-5 שותפים שאתה מעריך את דעתם. שים לב שהם באים מתחומים שונים. לעיתים, עדיף שבכלל לא ישתייכו לעסק שלך ולא יכירו אותו מבפנים. המשתתפים יכולים להיות חברים, קרובי משפחה ומכרים עסקיים. חשוב שהמשתתפים שתבחר יגיעו מתחומים מגוונים ויהיו בעלי רקע שונה (לדוגמא, שכירים/עצמאיים, גברים ונשים, צעירים ומבוגרים ועוד). וכמובן, חשוב שתעריך אותם ואת דעתם.
  2. סיעור-מוחות
  1. 2. קבע מבנה קבוע למפגש והפוך אותו לקבוע היחיד: הקפד שבמפגשים הללו יינתן מרחב מחשבה רחב ככל הניתן במקביל ליצירת כללי בסיס קבועים. ישנם צוותי סיעור מוחות לחדשנות אשר במסגרת המפגשים כל פעם משתתף אחר מציג רעיון אשר פיתח מבעוד מועד, ישנם מפגשים אשר עוסקים בכל פעם בהתמודדות עסקית אחרת ועוד. על מבנה המפגש לאפשר שיח ומעורבות של כלל המשתתפים ובמקביל לשמור על בחירה חופשית של תכנים.
  1. 3. עודד חשיבה יצירתית: בקש מהמשתתפים להתעלם מהמשאבים הקיימים בבואם להעלות רעיונות חדשים. אפשר להם לחשוב גדול, רחב וחופשי ולא להיות מקורקעים למגבלות המציאות הקיימת. זכור שכל רעיון שיעלה, במידה ויהיה טוב, יוכל לעבור התאמות למציאות הקיימת בעסק שלך. וגם, שכאשר אנו כבולים לקרקע אי אפשר אף פעם לעוף. דוגמא לכך היא בצוותי חדשנות אשר נאסר בהם השימוש במילות שלילה.
  2. חשיבה יצירתית
    1. 4. קדם רעיונות לכדי פעולות: אל תשאיר דברים בגדר סיסמאות באוויר. עלה רעיון שמוצא חן בעינייך? בחן את היתרונות והחסרונות שלו ובנה ביחד עם הקבוצה את הדרך האופטימלית להוציאו אל הפועל, אפילו לתקופת מבחן בלבד. פיילוט זו דרך טובה וזהירה לבחון פוטנציאל עסקי לפני רתימת כלל המשאבים הקיימים.
    1. 5. הפוך את סיעור המוחות לעניין שבשגרה: גם אם במפגש הראשון ו/או השני אתה לא מרגיש שהגעת לשורות תחתונות – אל תתייאש. גם אם השוטף עמוס ומעייף – אל תוותר. זכור שדברים שמתבשלים לאט, לרוב טעימים הרבה יותר. אל תוותר על הנוהג הזה ואל תאפשר לו להידחות. רעיונות חדשניים הם לרוב תולדה של רעיונות פחות מוצלחים מהם – תהנה מהדרך ותגיע לתוצאה הרצויה!

לסיכום, הבידול העסקי שלך חייב להיות דינמי וחדשני ולא, אתה לא חייב לשבור את הראש. נקודה.                      לעוד טיפים בהובלת תהליכי פיתוח צוותי ולכלים לביצוע – צור עמנו קשר.                                                  אוטוריטה – מומחים באפקטיביות ארגונית.

 

אוטוריטה