איך הכי נכון להם ללמוד? יש יותר מדרך אחת

בעוד מנהלי הביניים שלכם חונכים נציגים ואחראים לכך שצוות המוקד יתפתח מקצועית וישתפר ברמת ביצועים, גם מנהלי הביניים שלכם זקוקים לתמיכה ופיתוח. כיצד אתם משקיעים בפיתוח מנהלים? מעבר לתמיכה השוטפת, ההכוונה והדגשים, יש עוד כמה דברים שתוכלו לעשות בכדי לתמוך ולקדם את פיתוחם של דרגי ניהול הביניים תחתיכם. הנה כמה שחשוב להכיר ובהחלט מתאימים לשגרה המוקדית, בבקשה:

1. "חנוך לנער עפ"י דרכו" או – איך נכון לך יותר ללמוד דברים חדשים?

המרכיב ה-1 והחשוב ביותר בכל תהליך פיתוח הינה מעורבותו הפעילה של הנחנך ביחס לתהליך. ואני מציעה, קחו את זה צעד קדימה ומעבר למיקוד בנושאים הנדרשים לפיתוח, הקפידו לבצע תיאום ציפיות עם המנהלים תחתיכם, כיצד הכי נכון להם ללמוד? ישנן מגוון שיטות ובוודאי שבעידן הנוכחי ומה הכי מתאים לאנשים שלכם, את זה הם יידעו יותר טוב מכולם. בין האפשרויות: מודלינג (למידה מתוך תצפית בשטח), כתף אל כתף (דגשים תו"כ ביצוע בשטח), למידה לאחר מעשה בניתוח אירוע או מקרה, למידה בקבוצה, למידה בכיתה, למידה אונליין, קריאת טקסטים שונים ועוד ועוד.
בכל מקרה אמליץ לכם לשלב יותר מערוץ אחד ללמידה ותמיד כדאי לקבל את הפידבק של המנהלים – מה עובד להם יותר טוב ומה אפקטיבי להם יותר. כך תשמרו אותם מעורבים בפיתוח של עצמם וזו חצי הדרך לתוצאה הרצויה 🙂

2. בעידן של הפרעת קשב בוחרים במיקוד קשב או – מה נכון לך ללמוד עכשיו?

מציבים סימני שאלה בלמידה

ואני אומרת בקצה – לא להתפזר. גם אם מדובר במנהלים ותיקים וגם אם מדובר במנהלים צעירים, פיתוח מנהלים מצריך בדרך כלל התייחסות הוליסטית ורחבה. מכל מקרה ודילמה ניהולית אנחנו יכולים ללמוד הרבה מאוד במגוון רב של היבטים. יחד עם זאת, אפקטיביות הלמידה שלנו נפגמת אם אנחנו מנסים לכסות את כלללל הנושאים 🙂
התמקדו ב2-3 נושאים מרכזיים בהם תרצו שהמנהלים שלכם יתמקדו. אני ממליצה לבצע את המיקוד והתעדוף יחד איתם. כל נושא שעולה, כל סוגיה ניהולית שהמציאות מייצרת, כל התמודדות שוטפת (ולא רק במסגרת כיתה/הדרכה) יכולים להבחן ולהפוך לדיון לאורם של הנושאים הניהוליים המרכזיים לפיתוח. כך תוכלו לסייע למנהלים תחתיכם לבצע את הסינרגיה הנדרשת בין כל המיומנויות הניהוליות השונות שבאמתחתם – אלו שכבר מפותחות דיין ואלו שנדרשות עוד לפיתוח (כנראה רובן :)).

      1. 3. "תפקחו את העיניים – תסתכלו סביב" או – ואיך אחרים מתמודדים עם זה?

        ללמוד מהתנסויות של אחרים | כנס מנהלי מוקדים

        למידה והתפתחות זה תמיד תהליך מתמשך וכמו בכל תהליך מתמשך חשוב לזכור שאנחנו לא חיים בוואקום. המציאות מסביב, במיוחד במוקד, משפיעה מאוד על אופן ההתנהלות שלנו וההתמודדות שלנו במצבים שונים. מעבר לתנאי המציאות במוקד, השפעה רבה נוספת שיכולה להיות על הלמידה שלנו (לטובה כמובן) קשורה בלמידה ממה שקורה סביבנו. עזרו למנהלים שלכם לפתוח את הראש, הכירו להם מנהלים בדרגים שלהם ממוקדים אחרים, חשפו אותם להתנהלויות מוקדיות שונות. שלחו אותם לתצפת על מנהלים במוקדים אחרים ולשוב אליכם עם תובנות. גם אנחנו יצרנו לכם כמה במות ללמיד ממה שקורה במוקדים אחרים, כנס מנהלי מוקדים שמתקיים אחת לשנה כולל בתוכו כל פעם למידת עמיתים באופן שונה וגם קבוצת הוואטסאפ להתייעצויות בין מנהלי מוקדים יכולים לסייע באותו הצורך.
        מה שחשוב לי זה שתדעו שכדאי להסתכל על מה קורה מסביב, במוקדים אחרים (גם ולמרות העובדה שהמוקד שלכם אחר) ללמוד מניסיונם של אחרים זו ממש לא בושה, בעיניי זו אפילו זכות ומעלה גדולה.

        מנהלים יקרים,
        השקעה בפיתוח הצוות הניהולי שלכם היא אחת מערוצי פיתוח המוקד החשובים ביותר, גם לכאן ועכשיו וגם לעתיד הלא ידוע. אני מקווה שהעקרונות המנחים שפרשנו בפניכם בפוסט הזה יסייעו לכם למקד את תהליכי הפיתוח של המנהלים תחתיכם ואף לגוון ולהעשיר אותם.
        אנחנו עומלים כל הזמן על פיתוח מגוון פלט' ללמידה מעמיתים בעולם המוקדים ומזמינים אתכם להיות חלק פעיל הן בשיתוף הידע והן בלמידה המתווספת אליו.
        להתראות בקרוב,
        אורית מאוטוריטה

הגיע הזמן לפיתוח ארגז הכלים לניהול המוקד?
צרו עמנו קשר– בשביל זה אנחנו כאן!