חיפוש
סגור את תיבת החיפוש


    ?רוצים להכיר

    השאירו פרטים

    להרשמה לניוזלטר בלבד לחץ כאן


    השאירו את כתובת המייל

    לקבלת טיפים ממוקדים

    אחוז נטישת נציגים

    אחוז נטישת נציגים

    staff turnover

    מדד אחוז נטישה הינו מדד העוקב אחר הסך היחסי של הנציגים העוזבים את המוקד מרצונם ונמדד על פני תקופת זמן מוגדרת.
    אחוזי הנטישה בעולם המוקדים גבוהים יחסית, והקושי בשימור נציגים שכיח מאד.
    כיום, התקופה שנמצאת כקריטית ביותר לשיעורי נטישה גבוהים הינה שלושת החודשים הראשונים לקליטה במוקד.
    מעקב אחר מדד אחוז נטישת הנציגים, בין היתר, הופך את דפוסי הנטישה לצפויים יחסית וניתנים לחיזוי.

    נוסחא לחישוב אחוז נטישת נציגים במהלך השנה:

    מספר נציגים שעזבו במהלך השנה100X
    מספר ממוצע של נציגים במהלך השנה

    החודשים הראשונים של נציג במוקד כוללים השקעת משאבים רבים בהכשרה והדרכה וגם בספיגת רמת ביצועים שעדיין איננה בשיאה. השקעה זו מוכיחה את תועלותיה רק במידה והנציג נשאר למשך תקופה ארוכה. משך התקופה הינו תוצר של מידת ההשקעה הראשונית כמובן. מעקב אחר מדד זה הכרחי לא רק בשל השקעת המשאבים עם גיוס הנציג אלא גם לאור המשאבים המושקעים בהליך המיון והגיוס המקדימים. על כן, מעקב אחר מדד זה ודפוסי ההתנהלות המוקדית חיוניים לביצועי המוקד הכוללים.

    במוקדים רבים, עומסי עבודה ומחסור בכח אדם גורמים לקיצור זמני הכשרה ולהדרכה חלקית של נציגים חדשים במוקד. בנוסף, הצורך המיידי בנציגים מוביל לסינון חלקי של מועמדים וגיוס של הון אנושי שאינו תואם את דרישות התפקיד. גורמים אלה, בין היתר, מייצרים מצב בו נציגים שאינם מתאימים לתפקידם ושלא הוכשרו אליו כראוי יבחרו לנטוש את המוקד לאחר תקופה קצרה יחסית. מחזוריות זו משמרת ומגדילה את אחוזי הנטישה וגורמת להפסדים כלכליים רבים יותר עבור המוקד. לכן, מומלץ להשקיע רבות בהדרכה, הכשרה ושימור עובדים חדשים בכדי להימנע מנטישה.

    דרכים לצמצום אחוז נטישת נציגים:
    ♦ תחקורי נטישות –  בצעו ראיונות סיום העסקה עם נציגים הבוחרים לעזוב. ישנה עדיפות לקיום הריאיון על ידי גורם חיצוני למוקד שיוכל לקבל מהנציג הנוטש מידע אמיתי וכן על סיבות עזיבתו.
    ♦ זיהוי מקדים של איתותי נטישה – צרו לכם ארסנל של מאפיינים המאפשרים לזהות נטישה עתידית טרם התרחשותה במציאות. והקפידו באופן מודע לבחון האם מי מהנציגים, בדגש על החדשים שבהם, מאותתים על נטישה עתידית. חשיבה מקדימה תסייע לכם בשימור הנציגים או טרם קבלת החלטה בנושא ובכך כמובן תוכלו גם למנוע נטישה עתידית.
    כלים נוספים להתמודדות עם צמצום נטישה תוכלו למצוא בפוסט ייעודי שכתבנו בנושא – כאן.

    זקוקים לסיוע בצמצום שיעורי הנטישה של נציגים במוקד? צרו עמנו קשר, בשביל זה אנחנו כאן!

    שירי שרביט, מנהלת השירות של מועדון חבר
    שירי שרביט, מנהלת השירות של מועדון חבר
    קרא עוד
    "במסגרת הסדנאות הוקנו כלים יישומיים שנבנו והותאמו לצרכינו, לשפת השירות שלנו ולאופי הפעילויות. הסדנאות היו שונות מסדנאות רבות שהועברו אצלנו והקנו כלים מעשיים בהם אני רואה שימוש ביום יום. אוטוריטה עזרה לנו להפוך את השירות מטוב למצוין ואני ממליצה בחום לכל ארגון שלקוחותיו ועובדיו חשובים לו להתנסות בשירותיהם"
    רוני בלנקלדר, מנכ"ל רשת אמריקן לייזר
    רוני בלנקלדר, מנכ"ל רשת אמריקן לייזר
    קרא עוד
    "לאורית מאוטוריטה נחשפנו לפני למעלה מ-5 שנים, מאז ועד היום, מהווה אוטוריטה הכתובת עבורינו לתהליכי הפיתוח המוקדיים המשתנים, בייעוץ מקצועי, ליווי ופיתוח מנהלים ופיתוח מערכי השירות והמכירה של הרשת. המקצועיות והניסיון של אוטוריטה, סייעו לנו להפוך את הזרוע החשובה ביותר ברשת לכוח מקצועי הפועל על פי תהליכי עבודה מובנים וכזה המביא לתוצאות גבוהות יותר"
    יחיאל פומרנץ, מנהל מחלקת לקוחות אסטרטגים ומכירות
    יחיאל פומרנץ, מנהל מחלקת לקוחות אסטרטגים ומכירות
    קרא עוד
    "תהליך הפיכתו של מרכז ההזמנות שלנו שהתנהל כ"משרד קטן" למוקד שירות לקוחות הנותן מענה לעשרות אלפי לקוחות בכל חודש וקולט הזמנות בהיקף של כמיליון איש בשנה אינו דבר של מה-בכך ולך נזקפות זכויות רבות בתהליך. בכל התקופה הארוכה שליווית אותנו היית לנו לא רק "אוזן קשבת", כי אם גם, יועצת שאינה מוותרת על אמירה מקצועית ובלתי מתפשרת. יכולתך לומר "מה נכון ומה לא נכון" תוך הצגת האתגרים העומדים בפנינו בכל צומת קבלת החלטות הינה יוצאת דופן! שנים רבות שאני עובד עם יועצים בתחומים שונים, אבל יושרה מקצועית ואנושיות כמו שלך – הם נדירים. היכולת לומר נכוחה גם דברים שאינם, בהכרח, ערבים לכל אוזן לא תסולא בפז!"
    טל שפירא, מנכ"ל  - ריווחית - פתרונות לניהול עסקים
    טל שפירא, מנכ"ל - ריווחית - פתרונות לניהול עסקים
    קרא עוד
    "הניסיון עושה את העבודה – אורית וצוות אוטוריטה הגיעו אלינו עם סל פתרונות אופרטיבי שמוכיח את עצמו. התהליך אמנם לא קצר ודורש את המחויבות שלנו, אבל התוצאות החיוביות הגיעו במהרה, בדרך מקצועית ואישית, שהותאמה לאופי הארגון. השינוי והשיפור בביצועי המוקד היה אדיר - לנציגים, ללקוחות ולמנהלים"
    שני מצפון, מנהלת פיתוח ארגוני, מגדל חברה לביטוח
    שני מצפון, מנהלת פיתוח ארגוני, מגדל חברה לביטוח
    קרא עוד
    "הקורסים המועברים על ידי חברת אוטוריטה מביאים לידי ביטוי את כל מה שהיה חשוב ומשמעותי עבורנו בהכשרות אלו – שפה ומיומנויות המותאמות לעולם המוקדים ולמנהלים שלנו, הקניית כלים יישומיים ורמה מקצועית גבוהה המקנה ערך מוסף למנהלים, בעולמות הניהול והמוקדים כאחד. קורסי המנהלים השונים הותאמו לצרכי המוקדים בארגוננו ואכן משיגים את מטרתם, המשובים של המנהלים על ההכשרות מעולים וניכר שיפור מקצועי וניהולי בקרב המשתתפים. וכל זאת באווירה טובה, פתוחה, דיסקרטית ומקצועיות!"
    קארין בשן, מנהלת משאבי אנוש, Malam Team
    קארין בשן, מנהלת משאבי אנוש, Malam Team
    קרא עוד
    "רציתי להודות לכם על הקורס העשיר והחשוב שהעברתם למנהלי המוקדים בחברה. נעשתה עבודה יסודית בבירור הצרכים והבנה של אופי פעילות החברה ובניתם את מערך השיעורים בהתאמה ללא דופי. הרעיון לחלק את הקורס למנהלים ישירים (קו 1) ולמנהלים בכירים (קו 2) שירתה את המטרה ועזרה להעביר את התכנים והמסרים על הצד הטוב ביותר. השקעתכם נראתה לעין והמנהלים הרגישו זאת. התגובות היו נלהבות ונראה שהכנסתם במנהלים מוטיבציה ללמוד ולהשתפר. גם השינוי לחיוב במנהלים כבר ניכר בשטח ואני מאמינה שעוד נקצור עוד פירות רבים בהמשך. תודה רבה על הכל! אני בטוחה שעוד ניפגש בהמשך"
    הקודם
    הבא
    Newsletter

    השאירו את כתובת המייל

    לקבלת טיפים ממוקדים

    בשליחת הטופס הנך מאשר קבלת דיוור מאוטוריטה