המוקד כמאיץ חלקיקים לתפקידי ניהול

אהבתם? שתפו את החברים שלכם!

המוקד כמאיץ חלקיקים לתפקידי ניהול 

בשנים האחרונות אנו עובדים במרץ כדי לגבש, לבנות ולהקנות כלים ניהוליים מעשיים למנהלים, בכל הדרגים במוקדים.
אחד העקרונות המנחים אותנו בעשייה הוא העובדה כי ניהול במוקד לא דומה לניהול ביחידות תפעוליות אחרות.
בהסבר מעמיק יותר לאופיו של תפקיד ניהולי במוקד, הדימוי שמשמש אותנו בצורה הטובה ביותר (ואנחנו בטוחים שמי מכם שמנהל במוקד יימצא את עצמו בין השורות הבאות), הוא שהמוקד הוא כמו מאיץ חלקיקים לתפקידי ניהול.

המוקד-מאיץ חלקיקים לתפקידי ניהול! מוכנים?

 

🔍 מאיץ חלקיקים – על מה ולמה?!

בקצרה, מאיץ חלקיקים הוא מתקן פיזיקלי שמשמש להגברת מהירותם של חלקיקים, באופן שיוצר היווצרות של חומר חדש.

אבל אין צורך להכנס לעולם הפיזיקה, אנחנו מעדיפים את עולם ניהול המוקדים!

בשונה ממחלקות אחרות בארגון, תפקידי ניהול במוקדים הם פלטפורמה ייחודית ומאיצה לעשייה ניהולית בקשת רחבה של תחומים, המייצרת התמודדויות ניהוליות מגוונות וריבוי של אתגרים ניהוליים בו זמנית.
כבר בתפקידי ניהול ראשונים במוקד כמו ראש צוות, מנהל צוות ואחראי משמרת, מנהלים צעירים נדרשים לייצר תוצאות איכותיות מאד ובזמן קצר מאד. ובהינתן תנאים כאלה, אין למנהל במוקד הרבה ברירות… או שהוא נכנס לתפקיד הניהולי וללמידה מואצת המייצרת תוצאות באופן מהיר או שיחווה קשיים רבים ולא אחת אף יבחר לשנות כיוון מקצועי.

 


כדי לעשות סדר החלטנו לשתף אתכם בסיווג משימות הניהול במוקד כפי שאנו רואים אותן.
מדובר בסיווג רחב וכללי ודרכו ניתן להבין יותר לעומק את תפקידי הניהול במוקד ואת הסיבה שהופכת את המוקד למאיץ חלקיקים לתפקידי ניהול –  

🚀 מוכנים? האיצו! 🚀

➀ האצה מקצועית-

מוקדים מחויבים לרמה מקצועית גבוהה בקרב כלל העובדים, ובמיוחד בקרב הנציגים. הם זקוקים לבקיאות מקצועית ויסודית בכל הקשור למוצר, לשירות ולתהליכי העבודה העומדים מאחוריהם. בנוסף, הם נדרשים לשליטה במיומנויות תקשורת בטלפון ו/או בכתב (עולם תוכן מקצועי ומובחן בפני עצמו), וידע רב בתפעול מערכות טכנולוגיות. וכל זה, תוך חתירה ליעילות מוקדית מתמדת. לא פשוט בכלל!

🔔 איך זה קשור למנהל במוקד?
כדי שנציגי המוקד יהיו מקצועיים, מנהלים במוקדים נדרשים למקצועיות רבה אפילו יותר, היות והם הגורם שמדריך, מפתח, מבקר ומקדם את הרמה המקצועית במוקד. ככאלה, לא די בכך שהם יהיו מקצועיים בעצמם, הם גם צריכים לדעת כיצד לגרום לנציגים שלהם לפתח רמה מקצועית ולהוביל תהליכי למידה מעמיקים בזמנים קצרים. בשונה ממחלקות אחרות, במוקד – הידע המקצועי לעולם אינו עומד במקום. כמעט תמיד יש מוצר חדש, תהליך עבודה חדש או מערכת חדשה שיש להטמיע במוקד, כך שמשימת הניהול המקצועי היא משימה מתמשכת, ומופעי הלמידה לרוב מתרחשים תוך כדי העשייה עצמה.

💪 איזה מיומנויות צריך מנהל במוקד להאצה מקצועית?
מיומנויות חניכה, מיומנויות הדרכה, מיומנויות אימון, יכולת הובלה וראייה תהליכית, מיומנויות העברת מסרים, יצירתיות, חשיבה המצאתית, ועוד ועוד…

➁ האצה תפעולית-

המוקד הוא יחידה תפעולית מורכבת ומנוטרת היטב. מי שנכנס לראשונה למוקד, יכול לתאר אותו ממש כמו פס ייצור מורכב במפעל. פס הייצור מורכב מאוסף רב של תהליכי עבודה, הבנויים כך שגלגל השיניים המוקדי ינוע בצורה החלקה ביותר: שהמערכות יעבדו, שהנציגים יוכלו לתת מענה ברמה גבוהה ובזמן הנתון והקבוע לכך, שהתפוקות של כלל עובדי המוקד יתרמו לעמידה ביעדים ועוד.

🔔 איך זה קשור למנהל במוקד?
כמו בכל גלגל שיניים, צריך לשמן את הגלגלים כדי שיסתובבו חלק ומהר – וכאן נכנס המנהל! מנהלים במוקד הם השמן שמניע את הגלגלים לעבודה מוקדית מיטבית. בהנעת הנציגים, במתן מענה זמין ויעיל לכל שאלה, בפתרון בעיות בלתי מתוכננות, בדירבון והנעת הנציגים לעבודה מיטבית, ובעצם, בניצוח כולל על כל המתרחש בשטח. וכל זה, צריך להעשות בזריזות, בחכמה וביעילות.

💪 איזה מיומנויות צריך מנהל במוקד להאצה מקצועית?
מיומנויות הנעה לעמידה ביעדים, מיומנויות תדרוך, מיומנות העברת מסרים מורכבים, מיומנות ניהול זמן ומשימות, פרואקטיביות ניהולית, יכולת קבלת החלטות תחת לחץ, יכולת עבודה תחת לחץ, יכולת וחשיבה אנליטית ותוצאתית, ועוד ועוד…

משמנים את גלגלי השיניים המוקדיים – לתפעול מיטבי

 

➂ האצה אישית-

הקצב המהיר של פס הייצור המוקדי, הדינמיות בתפעול השוטף, והדרישה ההולכת וגוברת למקצועיות, גורמים לשחיקה מתמדת של הנציגים במוקד, ולא רק שלהם. הגיוס למוקדים ממשיך ומתרחב, הדרישה לרמה מקצועית ולכישורים נרחבים הולכת וגוברת ובעצם המשאב האנושי, הוא הוא המשאב היקר ביותר בכל מוקד!

🔔 איך זה קשור למנהל במוקד?
בכדי להתמודד עם אתגר השימור, לתרום לשביעות רצון הנציגים ולייצר חוויית עבודה נעימה וחיובית במוקד לצד האתגרים הרבים – יש צורך במנהלים שהם גם מנהיגים! כאלה שמצליחים להוביל את הצוות שלהם לתפקוד יוצא דופן. כך שמעבר להיותם מקצוענים, ואנשי שטח תפעוליים, עליהם להיות קודם כל 'אנשים של אנשים'! לא אחת, אנחנו נתקלים בנציגים ותיקים במוקדים שמספרים לנו שהסיבה המרכזית שמשאירה אותם במוקד – היא החיבור שלהם למנהל הישיר שלהם. וזה משהו, שלא שומעים בכל מקום 😊

💪 איזה מיומנויות צריך מנהל במוקד להאצה מקצועית?
יכולת מנהיגות, מיומנות שימור נציגים, מיומנות הנעה להנאה, מיומנות פתרון קונפליקטים, יכולות גישור, מיומנות פיתוח צוות, יכולת הכלה, ניהול רגשי ברמה גבוהה, מיומנות רתימה, מיומנויות תקשורת בינאישית ועוד ועוד…

מנהלים במוקדים – מאיצים עם אנשים!

 

✧✧✧✧

ניהול ממוקד – המוקד כמאיץ חלקיקים 🚀

לסיכום, תפקיד ניהולי במוקד הוא תפקיד מאתגר, שדורש כישורים תפעוליים, אישיים ומקצועיים רבים.
זה לא תמיד קל, אבל זה בהחלט תורם להתפתחות ניהולית ואישית מואצת! וזה שווה את זה 😊
מי שנכנס לתפקיד ניהולי בעולם הזה מרגיש ויודע, שתוך זמן קצר מאד – הוא צובר קילומטראז' ניהולי רציני. אך האתגר אינו פשוט – תפקיד המנהל במוקד דורש מרץ רב לעבודה סביב השעון, מייצר דילמות ניהוליות רבות, ודורש מיומנויות ניהול מחודדות וארגז כלים מעשי ליישום בשטח!

כדי לבצע את תפקידי הניהול במוקד בהצלחה, ולצלוח את מאיץ החלקיקים, חייבים קודם כל להכיר במאפייני הניהול הללו שעליהם תמיד יש עוד מה להרחיב 😊 ולצד זה, להשקיע בפיתוח מיומנויות הניהול של הצוות הניהולי במוקד, בכל הדרגים. הדרך הנכונה עוברת דרך למידה והתפתחות!
אז אם אתם רוצים להאיץ את תהליך ההתפתחות הניהולית שלכם או של המנהלים שתחתיכם – הצטרפו אלינו לקורס ניהול ממוקד!
בקורס, נספק לכם כלים מעשיים לניהול מקצועי, אישי ותפעולי, לשימוש יומיומי במוקד.
ואם עוד לא שמעתם על קפסולות הניהול המוקדיות שלנו – כנראה שהגיע הזמן 😊

צרו איתנו קשר בקישור הזה – ונשמח לקחת חלק גם בתהליך ההאצה הניהולית שלכם!

✧✧✧✧

  1. 👆המאמר נכתב ע"י יובל מאואר – יועץ ארגוני ומנהל תחום הדרכה באוטוריטה.

משוייך לקטגוריית: בלוג

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.