הכירו את עמרי ? מנהל מוקד מכירות
הכירו את דן ? היה נציג מכירות מוערך במוקד, וקודם לתפקיד ראש צוות לפני 4 חודשים

כלים מעשיים עושים את ההבדל

 "קידמתי את דן לתפקיד ראש צוות אחרי שהוא ביקש וביקש במשך יותר משנה. דן היה נציג מכירות מצוין ותמיד הוביל בביצועי המכירות בצוות שלו. לא הייתי בטוח שהוא מתאים לתפקיד, ובכל פעם שהוא ביקש להתקדם אמרתי לו שזה עוד לא הזמן. לפני 4 חודשים, אחרי הרבה שכנועים, החלטתי לקדם אותו. האמנתי שהאנרגיה והמוטיבציה שלו תגרום לו להצליח בתחום הניהול, כמו שהיה בתחום המכירות"
❓ואיך זה עובד היום, 4 חודשים אחרי?
"לא פשוט לי להודות בזה, אבל אני קצת מתחרט על ההחלטה. דן מביע התנגדות כמעט לכל מופע ניהולי חדש שאני מבקש ממנו לבצע עם הנציגים. למשל, השבוע ביקשתי ממנו לעשות שיחת משמעת לנציג שלא מפסיק לאחר, והוא פשוט התחמק מזה. מהשיחות איתו הבנתי שהוא מפחד להכשל. מה שמוזר זה שבסופו של דבר כשהוא מחליט לבצע, הוא עושה את הדברים ברמה גבוהה"
❓איך אתה עובד איתו על זה?
"אני עושה איתו הרבה שיחות, ונותן לו הרבה משובים על הדברים שהוא עושה כדי לחזק לו את הביטחון. העניין הוא שאני מרגיש שלא משנה מה אני אומר לו, כל עוד הוא לא יאמין בעצמו, שום דבר לא ישתנה. אין לי בעיה להמשיך ולהשקיע בו זמן ואנרגיה, אבל בינתיים הצוות לא מנוהל כמו שהייתי רוצה, ויש ירידה בביצועי המכירות. את זה כמנהל מוקד אני לא יכול להרשות לעצמי"

 

מזדהים עם עמרי ???
יש לנו טיפ קפסולרי בדיוק בשבילכם 

? חקר הצלחות ?

מה זה –

כמנהלים, כולנו מכירים את זה. אנחנו רצים מדבר לדבר, ולפעמים שוכחים להביט לאחור ולתחקר את עצמנו. ועבור מנהלים בתחילת דרכם, יש צורך בפיתוח כלים חשיבתיים שיסייעו לבצע תחקור חיובי, לצד הנטייה הטבעית לשיפוטיות עצמית ולביקורת. ובמילים אחרות, לכל מנהל, ובמיוחד למנהלים בתחילת דרכם – הרבה יותר קל לראות מה הם עשו לא טוב, ובמה לא הצליחו, מאשר  לראות מה עשו טוב. ואנחנו מציעים, לבצע עם המנהלים במוקד – חקר הצלחות. כזה שיעזור להם לפתח את הביטחון הניהולי שלהם, ולסגל יכולות תחקור עצמי חיוביות ומועילות.

בניית הביטחון הניהולי של המנהלים במוקד

למה זה

 כי למידה מחוויית הצלחה, בניגוד ללמידה מחוסר הצלחה, עוזרת למנהלים לפתח אמונה בעצמם וביכולות שלהם, ולגבש ביטחון עצמי ניהולי.
 כי מיקוד חיובי, מסייע בגיבוש גישה חיובית. ומנהל בעל גישה חיובית, משפיע לטובה על הנציגים, על שאר המנהלים במוקד – ועל ביצועי המוקד בהתאמה.
כי מנהל שיפתח מודעות לחוזקות שלו, יוכל לעמוד בקלות יתרה מול אתגרים, ולפתח תושייה ניהולית רבה יותר.
כי כשמנהלים בתחילת דרכם ילמדו מה עובד להם, ובמה הם חזקים – הם יוכלו להתקדם ולהתפתח במהירות רבה יותר.

איך זה –

אז מה אנחנו ממליצים?
בישיבות השוטפות, ובמשובים שלכם למנהלים שתחתיכם, הציגו בפניהם את גישת החקר המוקיר, וציינו בפניהם שהמטרה שלכם היא לבצע תחקור חיובי למופעים ניהוליים בהובלתם (ישיבת צוות, תדריך, שיחת משוב, אימון נציגים, שיחת משמעת, תכנית הנעה ועוד ועוד…) לטובת למידה להמשך.
איך לבצע תחקור חיובי? הנה כמה שאלות שניתן לשאול-
1. מהו מבחינתך רגע השיא שלך כמנהל השבוע/במופע הניהולי הספציפי?
2. מה עשית שגרם לרגע הזה לקרות?
3. מה אמרת שתרם להצלחה שלך במופע הניהולי?
4. מה צריך לקרות כדי שתוכל לשחזר את ההצלחה שלך בהמשך?
5. איך אתה יכול להשתמש במה שעשית, במופעים ניהוליים נוספים?

שימוש בשאלות של חקר הצלחות, יסייעו גם לכם וגם למנהל שתחתיכם לפתח מודעות לחוזקות שלו, ולכלים הניהוליים שגורמים לו לייצר תוצאות חיוביות בשטח.
ולאחר שהמידע בידיכים – זכרו להזכיר זאת למנהל לפני מופעים ניהוליים עתידיים ולסייע לו לשחזר את ההצלחה!

עקבו אחרינו למיטב הטיפים מתוך
קפסולות הניהול הממוקדות שלנו
ובהצלחה 


  1. הגיע הזמן להרחיב את ארגז הכלים לניהול המוקד?
    צרו עמנו קשר– בשביל זה אנחנו כאן!